معاون وزیر دفاع عربستان سعودی، ایران را به حمایت از تروریسم متهم کرد و گفت که برخی با نگرش‌های خود به دنبال این هستند که منطقه به عقب برگردد.

ادعای پسر شاه سعودی: ایران به تروریست‌ها پناه می‌دهد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، «خالد بن سلمان»، معاون وزیر دفاع سعودی و پسر پادشاه سعودی، جمهوری اسلامی ایران را به حمایت از «افراط گرایی و تروریسم» متهم کرد.

او که امروز چهارشنبه (چهارم اردیبهشت) در هشتمین کنگره امنیت بین‌الملل مسکو، پایتخت روسیه سخنرانی می‌کرد، اتهام‌های تکراری مقام‌های سعودی علیه ایران را تکرار کرد.

سفیر سابق عربستان سعودی در آمریکا گفت که ایران بر اساس اقدامات و اصول انقلابی فرامرزی تعامل می‌کند و مدعی شد که ایران با «اقدامات خطرناک» خود قوانین بین‌الملل را نقض می‌کند.

به گزارش راشا تودی، خالد بن سلمان ادعا کرد که ایران به تروریست‌ها پناه می‌دهد و به گروه‌های افراطی کمک مال و تسلیحاتی می‌کند.

معاون وزیر دفاع عربستان سعودی که کشورش از حامیان سلفی‌گری و خاستگاه افراطی گری وهابیت در جهان اسلام است، درباره آنچه سیاست‌های هرج و مرج و نابودی خواند هشدار داد.

بن سلمان گفت: «منطقه به چهارراهی رسیده است که مستلزم موضع قاطعانه است. یا اینکه به سیاست‌های هرج و مرج، ویزانی و روش صدور انقلاب، فرقه‌گرایی و نگرش واپس‌گرا که می‌خواهد منطقه را به عقب برگرداند، تن دهیم و یا اینکه به این مسئله خود، با نگرشی که بدان اعتماد داریم و به سوی آینده توأم با امنیت و ثبات برای ملت‌های منطقه حرکت می‌کنیم، فیصله دهیم».

خالد بن سلمان به دنبال قتل و مثله شدن «جمال خاشقچی»، روزنامه‌نگار سعودی در کنسول‌گری عربستان سعودی در ترکیه (دهم مهر ماه گذشته)، و فشارهای افکار عمومی جهان و سازمان‌های بین‌المللی به ریاض،‌ از سوی محمد بن سلمان، ولی‌عهد و برادر بزرگش به سمت معاونت وزیر دفاع انتخاب شد. وزیر دفاع سعودی شخص ولی‌عهد است.

از زمان روی کار آمدن پادشاه جدید (سلمان بن عبدالعزیز) که بر خلاف رسم خاندان پادشاهی سعودی، پسر خود را به عنوان ولی‌عهد انتخاب کرد، مقام‌های عربستان سعودی از جمله شخص محمد بن سلمان سعی دارد افراط گرایی و شکل‌گیری‌های گروه‌های تروریستی از جمله داعش، را به انقلاب اسلامی ایران ربط دهند.

ولی‌عهد سعودی چهاردهم فروردین ماه سال ۹۷ در گفت‌وگویی که با نشریه آتلانتیک داشت، ایران را محور و یکی از اضلاع مثلث شرارت در منطقه غرب آسیا خواند و گفت که تهران به دنبال ایجاد امپراتوری خود در این منطقه است.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.