رئیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:برنامه ریزی برای تجمیع بخش های مشترک دو بیمارستان قائم(ع) و امام رضا(ع) آغاز شده است.

تجمیع بخش های مشترک بیمارستان قائم(ع) و امام رضا(ع) مشهد

به گزارش قدس آنلاین، دکتر محمد رضا دارابی پنج شنبه صبح در حاشیه نشست با اعضای هیأت علمی گروه‌های بالینی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: از زمانی که تونل میان بیمارستان‌های قائم و امام رضا (ع) ایجاد شد برنامه ریزی برای تجمیع این دو مرکز نیز آغاز شده است و به طور حتم تجمیع مراکز درمانی به نفع آموزش، مردم و جلوگیری از استهلاک تجهیزات است.

وی افزود: این برنامه نیز در راستای منافع دانشگاه و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود اجرا شده است و تا کنون این طرح در گروه‌های پوست و چشم اجرایی شده که نتایج مطلوبی را نیز به همراه داشته است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: در تجمیع بخش ارتوپدی ۲۵ تخت بستری، دو اتاق عمل به همراه اتاق اساتید و دستیاران در بیمارستان امام رضا (ع) اختصاص یافته است و به طور حتم بخش‌های دیگر هم که در برنامه تجمیع و انتقال قرار گیرند، شرایط به همین ترتیب است و تحت هیچ شرایطی برنامه‌ای برای تعطیلی بخش وجود ندارد.

وی گفت: با اجرای این برنامه، کلاس‌های آموزشی دستیاران منسجم‌تر و آموزش دوره‌های عمومی و تخصصی تفکیک می‌شود و علاوه بر این درمانگاه‌های ارتوپدی در بیمارستان قائم (عج) دایر است و تنها بخش‌های بستری به بیمارستان امام رضا (ع) انتقال می‌یابد.

دارابی تاکید کرد: در سال‌های اخیر در قالب برنامه تحول نظام سلامت، بیمارستان قائم (عج) به طور زیربنایی بازسازی شد و این اقدام در دیگر مراکز درمانی نیز اجرایی شد که این امر تحول چشمگیری در بهبود کیفیت خدمات داشته است.

وی بیان کرد: با اجرای برنامه تحول نظام سلامت یک هزار و ۶۰۰ تخت بیمارستانی به مجموع تخت‌های بستری افزوده شد ضمن اینکه در این مدت ۲۰۰ عضو هیأت علمی جوان نیز جذب دانشگاه شدند و ۱۵۰ عضو هیأت علمی نیز به کسوت بازنشستگی نائل آمدند.

منبع: مهر

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.