۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۵۰
کد خبر: 653492

«محمد شریعتمداری»، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دقایقی پیش وارد استان گلستان شد.

وزیر کار وارد گلستان شد

به گزارش گروه اجتماعی قدس آنلاین، محمد شریعتمداری، وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی دقایقی پیش برای بازدید  و اطلاع از روند خسارت سیل وارد استان گلستان شد.

وی در این سفر از شهرک صنعتی آق‎قلا و واحدهای کشاورزی و دامپروری سیل‎زده بازدید خواهد کرد.

شریعتمداری همچنین در سفر به گلستان با نماینده ولی فقیه در استان گلستان دیدار می‎کند.

حضور در جلسه شورای اشتغال و نشست با نمایندگان، کارفرمایان و تعاونی‌ها از دیگر برنامه‎های وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان گلستان است.

در سیلاب اخیر گلستان ۳۵۰ واحد صنعتی دچار آسیب شدند و همچنین سیل به زیرساخت‎های شهرک صنعتی آق‎قلا نیز خسارت وارد کرده است.

گفتنی است؛ استان گلستان در آخرین روزهای سال ۱۳۹۷ با یکی از کم‌نظیرترین بارش‌های تاریخ خود مواجه بود به‌طوری‌که برابر داده‌های هواشناسی در نقاط مختلف این استان بین ۷۴ میلیمتر تا ۳۵۳ میلیمتر باران در مدت زمان کوتاهی بارید و همین عامل باعث طغیان رودخانه‌ها و سرریز سدهای منطقه شده که این شرایط همچنان ادامه دارد.

شهرهای آق‌قلا، گُمیشان و روستاهای تابعه بیشتر از سایر نقاط استان گلستان بر اثر وقوع سیل آسیب دیده‌اند.

برآوردهای اولیه نشان می‌دهد که سیل اخیر، حدود ۴ هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان خسارت به بخش‌های مختلف تولیدی، صنعتی، زیرساختی و ... استان وارد کرده که ظرف چند روز آینده میزان دقیق‌تر آن اعلام می‌شود.

حدود ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی استان تحت تأثیر سیل قرار گرفتند که حدود ۱۰۰ هزار هکتار به طور کامل محصول خود را از دست دادند و با توجه به ماندگاری سیلاب در زمین‌ها امکان افزایش این میزان وجود دارد.

با وجود تلاش‌های دستگاه‌های خدمات‌رسان، مشکلات زیرساختی در بخش‌های آب و برق و راه و ... در بسیاری از مناطق موقتا برطرف شده اما نیازمند بازسازی است.

در این حادثه که بر اثر بارندگی در سه روز به میزان ۷۰ درصد بارندگی سالیانه استان رخ داد، بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ واحد مسکونی استان آسیب دید.

از این تعداد ۸ هزار واحد به صورت کامل نیازمند بازسازی است و مابقی نیز باید بهسازی شوند.

 ۱۱۰۰ کیلومتر از راه‌های استان آسیب دیده که در بعضی نقاط مجبور به شکافتن جاده و لوله‌گذاری برای عبور آب شدند و در بخش کشاورزی نیز ۲۷۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان را آب فرا گرفت که محصول ۱۰۰ هزار هکتار کاملاً تخریب شد و مدیران استان در تلاش هستند محصول باقی اراضی را از خطر نابودی نجات دهند.

تا زمان احداث مسکن مقاوم برای آسیب‌دیدگان نیازمند قریب به ۵ هزار کانکس هستیم که مدیران استان امیدوار هستند آژانس‌های بین‌المللی در این بخش به استان کمک کنند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.