نایب رئیس کمیته قضایی فراکسیون امید مجلس، روسای سه فراکسیون سیاسی به مجلس طی نامه‌ای از دکتر لاریجانی خواستند تا در مورد اصلاح قانون انتخابات مجلس به لایحه جامع انتخابات بازگردد.

درخواست روسای فراکسیون‌های سیاسی مجلس برای بازگشت به لایحه جامع انتخابات

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، محمد کاظمی در توضیح نامه روسای سه فراکسیون سیاسی به رئیس مجلس درباره لایحه جامع انتخابات، گفت: روسای سه فراکسیون امید، مستقلین ولایی و نمایندگان ولایی نامه‌ای به آقای دکتر لاریجانی زدند و از ایشان خواستند تا ضمن بررسی موضوع اصلاح قانون انتخابات در هیات رئیسه درباره این مورد مجلس به لایحه جامع انتخابات بازگردد.

تاکید بر بازگشت طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به کمیسیون شوراها

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت لایحه جامع انتخابات را به مجلس ارایه کرده و این لایحه به صورت کاملا کارشناسی تهیه شده است، بنابراین فراکسیون‌های سیاسی مجلس خواستند تا طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها بازگردد و لایحه در دستور کار قرار گیرد.

بازگشت به لایحه جامع انتخابات بدون ایراد آیین‌نامه‌

وی افزود: با توجه به اینکه دولت لایحه را به مجلس فرستاده و موضوع اصلاح قانون انتخابات در قالب لایحه مطرح است، به لحاظ آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، می‌توان طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس را به کمیسیون بازگرداند و لایحه را در دستور کار صحن قرار داد.

کاظمی معتقد است: طرح تنها به بخشی از اصلاح قانون انتخابات که مرتبط با انتخابات مجلس است، پرداخته اما لایحه به صورت همه جانبه و جامع به اصلاح قانون انتخابات مجلس، ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا پرداخته است.

ارجاع طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به شورای نگهبان

رئیس کمیته قضایی فرکسیون امید مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: با توجه به بررسی طرح در صحن علنی، گفته شده که رئیس مجلس با درخواست روسای فراکسیون‌ها موافقت نکردند و طرح اصلاح قانون انتخابات مجلس به شورای نگهبان ارجاع شده است.

منبع: خانه ملت

پایان پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.