فرمانده انتظامی خراسان رضوی از دستگیری اعضای باند مسلح سرقت‌های خیابانی و رمزگشایی از 45 فقره گوشی قاپی خبر داد.

سارقان مسلح خیابانی با 45 فقره گوشی قاپی در دام پلیس مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار محمدکاظم تقوی اظهار کرد: از چندی قبل گزارش گوشی قاپی‌های سریالی در خیابان‌های مشهد به ‌فوریت‌های پلیسی 110 اعلام و با توجه به  اهمیت موضوع دستورات لازم به فرماندهی انتظامی مشهد برای پیگیری سریع موضوع صادر شد.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی بابیان اینکه پلیس مشهد در یک عملیات گسترده مرحله دیگری از طرح تشدید مقابله با سرقت را در دستور کار خود قرارداد، بیان کرد: تیم‌های دایره تجسس کلانتری 11 شهید آستانه پرست مشهد با تحقیقات علمی و پیگیری‌های دقیق به سرنخ‌هایی دست یافتند که منجر به چهره زنی و شناسایی 2 تن از عاملان اصلی این سرقت‌ها شد.

وی ادامه داد: مأموران با تقویت گشت‌های نامحسوس  2متهم موردنظر را تحت تعقیب قرار داده و لحظه‌ای که آن‌ها قصد گوشی قاپی از یک تبعه خارجی داشتند راهشان را سد کرده و با دستگیری این 2 متهم موتورسوار در بازرسی اولیه از آنان یک قبضه شمشیر کشف شد.

 سردار تقوی تصریح کرد: متهمان که در برابر شواهد و ادله غیرقابل‌انکار راهی جز بیان حقیقت نمی‌دیدند در مرحله اول تحقیقات پرونده به 15 فقره گوشی قاپی اعتراف و 6 همدست خود را نیز به پلیس معرفی کردند.

وی بیان کرد:  پلیس در ادامه پیگیری این پرونده با رد زنی‌های گسترده 6 عضو دیگر این باند و یک مال‌خر اموال مسروقه که گوشی‌های مسروقه را به کشور همسایه می‌فرستاد را نیز دستگیر و از این متهمان یک قبضه اسلحه کلت ، 12 دستگاه گوشی تلفن همراه و 2 دستگاه تبلت کشف  کردند.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: اعضای این باند در تحقیقات تکمیلی به 30 فقره گوشی قاپی دیگر تاکنون اعتراف کرده‌اند و با دستورات مقام قضائی بررسی‌های پلیس در رابطه با این پرونده برای کشف دیگر سرقت‌های انجام‌شده توسط متهمان ادامه دارد .

 سردار تقوی یادآور شد: کارشناسان آموزش همگانی و معاونت اجتماعی پلیس خراسان رضوی بارها به شهروندان درباره نحوه حمل کیف‌دستی و همچنین نحوه استفاده از گوشی تلفن همراه چه در هنگام پیاده‌روی و یا حتی در هنگامی‌که داخل خودرو هستند  توصیه کرده‌ایم به نکات مراقبتی و بازدارنده از سرقت‌ها توجه داشته باشند چراکه هوشیاری مردم عزیز نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع سرقت‌های خیابانی دارد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.