برگزاری کارگاه بین‌المللی گرافیک که اولین دوره آن در مشهد برگزار می‌شود، علاوه بر رساندن این پیام که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، نشان‌دهنده آن است که در جهان امروز راه ارتباطی مختلف برای انتقال فرهنگ و اعتقادات وجود دارد.

بازگشت بزرگ قرن در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، اولین کارگاه بین‌المللی پوستر «بازگشت بزرگ قرن» از ۱۱ اردیبهشت سال جاری تا ۱۴ اردیبهشت در مشهد مقدس، توسط اتحادیه بین‌المللی امت واحده، سازمان تبلیغات اسلامی و آستان قدس رضوی در مشهد مقدس برگزار شد.

کارگاه مملو از طراحان و خطاطان جوانی است که هر کدام با ظاهر و فرهنگ خاصی در کنار یکدیگر جمع شده‌اند تا به‌نوعی در جهاد مقابله با استکبار جهانی حضور پیدا کنند و بتوانند به‌مقاومت جوانان فلسطین در مقابل صهیون کمک کنند.

هر کدام از جوانان از کشورهای دیگر در مشهد زیر یک سقف جمع شده‌اند تا با طراحی پوستر اهمیت کار فرهنگی در جهاد را نمایان کنند و این مفهوم را برسانند که گاهی می‌توان با یک کار فرهنگی پیامی بزرگ و بخشی از فرهنگ یک کشور را به‌دیگر جوانان منتقل کرد.

زیر سقف زائر سرای رضوی، فرهنگ و زبان و پوست اهمیتی ندارد، چرا که همه جوانان با یک هدف دور هم از تمام کشورها جمع شده‌اند و این هدف چیزی جز اتحاد جوانان اسلام برای آزادی فلسطین نیست که باعث شده هر کدام حتی با هزینه‌های شخصی این بعد مسافت را طی کنند و خود را به‌مشهد و در کنار دیگر جوانان برسانند.

حضور ۶۵ گرافیست از ۱۰ کشور در کارگاه پوستر «بازگشت بزرگ قرن»

دبیر اتحادیه بین‌المللی امت واحده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، در خصوص این کارگاه گفت: از ۱۰ کشور اندونزی، لبنان، فلسطین، سوریه، عراق، بحرین، ایران، افغانستان، پاکستان، هندوستان ۶۵ گرافیست دور یکدیگر جمع شده‌اند.

علیرضا کمیلی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی کرده بودیم از چند کشور دیگر و گرافیست‌های بیشتری در این کارگاه شرکت کنند، اما شرایط مالی به ما اجازه نداد تا این دوستان در این کارگاه شرکت کنند، برنامه این بوده که در روز اول در خصوص موضوع صحبت شود و به ایده‌پردازی بپردازند، که این ایده‌ها به‌شرایط امروز فلسطین یعنی معامله بزرگ قرن مربوط است.

وی افزود: ایده‌های دیگر عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل و انتقال پایتخت آمریکا به‌اراضی اشغالی تشکیل می‌دهند که روز گذشته نیز ایده‌ها به‌طرح تبدیل شد و قرار است امروز شرکت‌کنندگان ایده‌های خود را تحویل دهند و فردا از آثار برگزیده رونمایی شود.

مسؤول کارگاه بین‌المللی پوستر اظهار کرد: این هنرمندان از طریق ارتباط‌های مجموعه امت واحده با سراسر دنیا انتخاب شده‌اند، کسانی که کار آن‌ها کیفیت مناسب را داشته دعوت شده‌اند و حتی شرکت‌کنندگان نیز نیمی از هزینه رفت و آمد را خود پرداخت کرده‌اند و تیم داوری حضور این گرافیست‌ها را تایید کرده‌اند.

کمیلی در خصوص هدف از برگزاری این کارگاه گفت: مواجهه هنری با اقدامات ترامپ در مورد قضیه فلسطین که سکوت گسترده‌ای در این خصوص صورت گرفته، از جمله اهداف برگزاری این کارگاه است، چرا که اعتقاد داریم زبان هنر را تمام دنیا متوجه می‌شوند.

اتحاد تنها راه مقابله با استکبار جهانی است

جوانان اسلام همیشه ثابت کرده‌اند زمانی که نیاز به اتحاد باشد اختلاف‌های عقیده‌ای را کنار گذاشته‌اند و با کمک یکدیگر توانسته‌اند تاثیر مثبتی بر شرایط سیاسی منطقه بگذارند.

با توجه به شرایط حال حاضر فلسطین و تبعیض‌هایی که آمریکا و صهیون بر منطقه دارند و سعی دارند با عادی‌سازی روابط با عوامل خود در کشورهای منطقه مسئله را به فراموشی بسپارند، نیاز است که جوانان با هر هنر و وسیله‌ای صدای مردم مظلوم فلسطین را به‌گوش جهانیان برسانند، تا باز هم استکبار جهانی در مسئله فلسطین که مرتبط به جهان اسلام است، شکست بخورد.

برگزاری کارگاه بین‌المللی گرافیک که نخستین دوره آن در مشهد برگزار می‌شود، علاوه بر رساندن این پیام که مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام است، نشان‌دهنده آن است که در جهان امروز راه ارتباطی مختلف برای انتقال فرهنگ و اعتقادات وجو دارد و مسئله فلسطین آن قدر برای جوانان اسلام مهم شده است که از اختلاف‌های خود می‌گذرند و همه توان و هنر خود را برای حل مسئله فلسطین به‌کار می‌برند.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.