اجرای طرح مبارزه و جمع آوری لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد آغاز شد.

اجرای طرح مبارزه با لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق

به گزارش قدس آنلاین، مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی  معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این طرح به منظور تامین و ارتقاء سلامت هموطنان با همکاری پلیس مبارزه با قاچاق، نیروی انتظامی، سازمان صنعت و معدن و تجارت و شهرداری به اجرا در آمد.

دکتر علی اصغر اسماعیل زاده با بیان اینکه خراسان رضوی و به ویژه شهر مشهد یکی از مراکز اصلی بارانداز در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی پس از تهران محسوب می شود، افزود: براین اساس فرآورده های سلامت محور و در کنار آن قاچاق نیز بیشتر از سایر مناطق کشور در این مناطق مشاهده می شود.

وی خاطر نشان کرد: در این طرح، کنترل و ایجاد امنیت بر عهده نیروی انتظامی و کنترل علمی محصولات نیز بر عهده دانشگاه خواهد بود و تمامی محصولات آرایشی و بهداشتی فاقد برچسب اصالت و سلامت و یا دارای برچسب تقلبی جمع آوری خواهند شد.

دکتر اسماعیل زاده تاکید کرد: نخستین مرحله این طرح، اردیبهشت ماه در قالب ۱۰ تیم مشترک شامل حدود۴۰ نفر از کارشناسان حوزه معاونت غذا و دارو دانشگاه، پلیس مبارزه با قاچاق کالا و ارز، پلیس اماکن و امنیت اجتماعی، کارشناسان سازمان معدن و تجارت و شهرداری در یکی از مراکز اصلی عرضه این فرآورده ها در مشهد به طور همزمان اجرا شد.

به گفته وی، در ادامه حدود ۲۰ هزار  قلم فرآورده آرایشی و بهداشتی جمع آوری و به منظور تعیین تکلیف و ارسال پرونده های مربوطه به مقامات قضایی در اختیار پلیس مبارزه با قاچاق کالا وارز قرار گرفت و این طرح تا پاکسازی کامل مناطق بارانداز اصلی فرآورده های ذکر شده ادامه خواهد داشت.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.