سردسته مخالفان ونزوئلا ضمن اذعان به شکست کودتای اخیر در این کشور اعلام کرد بر روی حمایت ارتش بیش از حد حساب شده بود.

اذعان گوایدو به شکست کودتا

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، خوان گوایدو، سردسته مخالفان ونزوئلا به شکست کودتای اخیر در این کشور اذعان کرد و گفت در انجام شورش نظامی در ونزوئلا اشتباهاتی رخ داد.

سردسته مخالفان در ونزوئلا اذعان کرد آن‌ها (مخالفان) حمایت ارتش از کودتا را بیش از حد برآورد کرده بودند و انتظار داشتند نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا به دنبال شورش در درون ارتش از قدرت کناره‌گیری کند.

رئیس جمهور خودخوانده ونزوئلا بار دیگر خواهان سلب حمایت مقامات و فرماندهان ارتش این کشور از مادورو شد. 

گوایدو در پاسخ به این سوال که اگر جان بولتون به او پیشنهاد مداخله آمریکا در ونزوئلا را بدهد، چه می‌کند؟ گفت: از او بسیار تشکر می‌کنم و خواهم گفت بسیار متشکرم درباره این گزینه، ما آن را ارزیابی می‌کنیم و احتمالا آن را در پارلمان به منظور حل بحران بررسی خواهیم کرد. اگر لازم باشد آن را تائید می‌کنیم.  وی همچنین از مباحثات اخیر در واشنگتن درباره بکارگیری گزینه نظامی در ونزوئلا استقبال کرد و آن را اخبار مهمی نامید.

مقامات دولت آمریکا از جمله جان بولتون، مشاور امنیت ملی این کشور روز جمعه اعلام کردند تمامی گزینه‌ها برای حل بحران در ونزوئلا روی میز است.

خوان گوایدو که چند ماه پیش با چراغ سبز دولت آمریکا خودش را رئیس‌جمهور ونزوئلا خواند روز سه‌شنبه با انتشار ویدئویی خواستار شورش مسلحانه در این کشور شد. لحظاتی بعد دولت ونزوئلا در بیانیه‌ای اعلام کرد کودتایی کوچک را در این کشور خنثی کرده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.