۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۱۸
کد خبر: 655405

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، تصویری از یک طلبه هنگام استهلال و رصد ماه، در فضای مجازی داغ شد. حتی فیروز نادری، دانشمند ناسا هم این تصویر را در اینستاگرامش به انتشار گذاشت و نوشت: «جست‌وجوی ماه در آسمان با تراز؟ امیدوارم این شوخی باشه»!

جست‌وجوی ماه با تراز؟!

إنّ مع الصّبر نصراً

صفحه اینستاگرامی «رسانه نگار» با انتشار تصویری از کتاب «خون دلی که لعل شد» در این شبکه اجتماعی نوشت:«با چاپ دهم کتاب «خون دلی که لعل شد» در کمتر از دوماه‌ونیم از انتشار آن، شمارگان چاپ کتاب به ۵۰ هزار نسخه رسید. این کتاب ترجمه‌ای فارسی از زندگینامه خودگفته حضرت آیت‌ الله خامنه‌ای به زبان عربی است که سال گذشته با عنوان «إنّ مع الصّبر نصراً» منتشر شده است. این کتاب توسط انتشارات انقلاب اسلامی در ۴۲۴ صفحه به همت محمدعلی آذرشب گردآوری شده است».

نامه توکلی به رئیسی

روز گذشته خبری در ارتباط با نامه احمد توکلی، رئیس هیئت مدیره دیده‌بان شفافیت و عدالت به حجت‌الاسلام رئیسی در رسانه‌ها منتشر شد. توکلی با انتشار پستی در صفحه توییتر خود درباره محتوای نامه‌اش به حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی، رئیس قوه قضائیه توضیحاتی داد و نوشت: «در نامه به آقای رئیسی، خواستم دستور دهند هشت اعلام دیده‌بان علیه مسئولان سریع رسیدگی شود. از جمله شکایت ما از آقایان عبدالله پوری حسینی، بیژن زنگنه، رئیس سازمان غذا و دارو، رؤسای سابق و اسبق بانک مرکزی و مدیران نظارتی ایشان، عباس آخوندی و دانشگاه تهران».

جست‌وجوی ماه با تراز؟!

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان، تصویری از یک طلبه هنگام استهلال و رصد ماه، در فضای مجازی داغ شد. حتی فیروز نادری، دانشمند ناسا هم این تصویر را در اینستاگرامش به انتشار گذاشت و نوشت: «جست‌وجوی ماه در آسمان با تراز؟ امیدوارم این شوخی باشه»! حالا ‌طلبه‌ای که تصویرش در فضای مجازی به طور گسترده منتشر شده، در توییتر نوشته است: «تصویری از بنده در فضای مجازی منتشر شده که گویا با تراز مشغول جست‌وجوی ماه هستم! بنده این توضیحات را نه برای کسانی که از روی کینه و تعصب مخالفت می‌کنند، بلکه برای کسانی عرض می‌کنم که جویای حقیقت هستند. تراز ابزار ساده و ارزان‌قیمتی است که در فقدان ابزارهای گران‌قیمت و پیشرفته می‌توان صفر افق را با آن با دقت نسبتاً خوبی تشخیص داد و پس از آن با استفاده از قطب‌نما یا یکی از اجرام آسمانی مثل محل غروب خورشید و دانستن سمت خورشید و ماه و ارتفاع ماه، آن را پیدا کرد. در اکثر استهلال‌ها نیازی به ابزار دقیق‌تر برای پیدا کردن هلال نیست. علاوه بر آن قیمت بالای ابزارهای دقیق موجب می‌شود در بیشتر استهلال‌ها از ابزار دقیق بی‌نیاز شویم».

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.