شاخص داو جونز صنعتی بورس آمریکا ۵۰۰ واحد سقوط کرد و در یکی از پایین‌ترین سطوح خود در سال ۲۰۱۹ قرار گرفت.

شاخص داو جونز در آمریکا سقوط ۵۰۰ واحدی را تجربه کرد

به گزارش گروه اقتصاد بین الملل قدس آنلاین، به نقل از اسپوتنیک، در معاملات روز گذشته بورس آمریکا شاخص داو جونز صنعتی ۴۷۳.۳۹ واحد سقوط کرد و به یکی از کمترین سطوح خود در سال ۲۰۱۹ رسید.  

شاخص S&P ۵۰۰ دو درصد کاهش یافت و در کنار داو جونز بدترین عملکرد روزانه از روز ۳ ژانویه تاکنون را به ثبت رساند.   شاخص نزدک نیز ۲.۳ درصد سقوط کرد.  

سهام شرکت‌های فناوری بدترین عملکرد را در بورس آمریکا را داشته که دلیل آن نیز تداوم مناقشه تجاری بین چین و آمریکا بوده است.  

اتفاقات اخیر بین چین و آمریکا باعث شده است که واحدهای سرمایه‌گذاری به سمت کار آماده کردن خود به سمت بدترین سناریو روی بیاورد.

پتری پاسکولی مدیر مؤسسه سرمایه‌گذاری PAAMCO می‌گوید: نگرانی‌ها نسبت به جنگ تجاری طی ۱۸ ماه گذشته وجود داشته و اتفاق جدیدی نیست، چیزی که در بازار جدید است این است که پیشتر سرمایه‌گذاران با خوشحالی نسبت به این مناقشه تجاری چشم‌پوشی می‌کردند و رشد اقتصادی آمریکا را دلیل حضور خود در بازار می‌دانستند اما این روزها نمی‌توان به سادگی از عوامل ریسک‌زای بازار عبور کرد.

میزان ریسک عملکرد سرمایه‌گذاری‌های مبتنی بر چند دارایی تغییر کرده است. البته یکی از ریشه‌های تشکیل صف‌های فروش در بورس آمریکا توئیت ترامپ مبنی بر تهدید برای بالا بردن تعرفه بر واردات ۲۰۰ میلیارد دلار کالا از چین بوده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.