جمعی از نخبگان، پژوهشگران، نویسندگان، مبتکرین و مخترعین بسیجی طی بیانیه ای با اعلام حمایت از اقدامات تلافی جویانه ایران در برابر بدعهدی‌های غرب و آمریکا در برجام آن را در راستای منافع ملی و مثبت ارزیابی کردند.

اعلام حمایت ۶۱۸ نفر از نخبگان از اقدام متقابل دولت در خصوص برجام

به گزارش گروه سیاسی قدس آنلاین، جمعی از نخبگان، پژوهشگران، نویسندگان، مبتکرین و مخترعین بسیجی طی بیانیه‌ای با اعلام حمایت از اقدامات تلافی جویانه ایران در برابر بدعهدی‌های غرب و آمریکا در برجام آن را در راستای منافع ملی و مثبت ارزیابی کردند که منجر به تغییر معادلات در برجام به نفع ایران خواهد شد.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

«بسم‌الله الرحمن الرحیم
سوره مبارکه آل‌عمران آیه ۵۴وَمَکَروا وَمَکَرَ اللَّهُ ۖ وَاللَّهُ خَیرُ الماکِرینَ﴿۵۴﴾و (یهود و دشمنان مسیح، برای نابودی او و آیینش)، نقشه کشیدند؛ و خداوند (بر حفظ او و آیینش)، چاره‌جویی کرد؛ و خداوند، بهترین چاره‌جویان است.

صدها سال جامعه ایرانی از همه سو مورد تحقیر و اهانت واقع شد و مستعمرین با هدف افزایش روزافزون سیطره خود بر این ملت مظلوم، این‌گونه القا می‌ساختند که ایرانیان جز به‌واسطه کمک آن‌ها توانایی رفع نیازهای خود را ندارد.

پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی رحمت‌الله و شکوفایی استعدادهای جوانان این مرزوبوم و فتح پی‌درپی قله‌های علم و دانش و دست یافتن نخبگان ایرانی به دست‌نیافتنی‌های جهان سایه روحیه ضعف و خمودگی از سر این کشور برچیده شد و روحیه نشاط، کار و توانایی سایه گسترانید.

جهان استعمار که دید نمی‌تواند با ابزار نظامی و تحریم در برابر سیل خروشان استعدادهای این ملت بایستد و انقلاب در حال صدور است و نم‌نم صدای آزادی‌خواهی و شکستن یوغ استعمار از جوانان کشورهای جهان بلند شده است با از در سازش و دیپلماسی وارد شد و در میدان مذاکره قصد خشکاندن ریشه استعدادهای ایرانی را کرد که به مدد الهی در این میدان نیز شکست سختی خواهد خورد و خواهیم دید ناعهدی‌های آنان نه‌تنها باعث مشکل در مسیر امیدبخش ایران اسلامی نخواهد شد بلکه به بالنده و تنومند شدن این شجره طیبه منجر خواهد شد.

بدین‌وسیله ما نخبگان، پژوهشگران، نویسندگان، مبتکرین و مخترعین بسیجی اعلام می‌داریم از اقدام تلافی جویانِ دولت محترم دوازدهم و شورای امنیت ملی در برابر بدعهدی‌های طرف غربی آمریکایی حمایت کرده و این اقدام را کاملاً در جهت حمایت از توان داخلی و در جهت منافع ملی می‌دانیم.

اقدام بخردانه عدم رعایت محدودیت‌های مربوط به نگهداری ذخایر اورانیوم غنی‌شده و ذخایر آب‌سنگین دارای پیام روشنی برای طرف بدعهد در برجام است که بدانند درصورتی‌که ملت ایران اراده کند می‌تواند بار دیگر تمامی دستاوردهای محدودشده خود هسته‌ای خود را بازسازی و بازآفرینی کرده و به آن وسعت ببخشد.

این اقدام باعث خواهد شد اصطلاحاً توپ اکنون در زمین پنج کشور باقی‌مانده در برجام بیفتند تا درصورتی‌که خواستار ادامه حیات آن هستند دست از وعده‌های توخالی خود بردارند و به دنبال راه‌کاری عملی و واقعی در جهت عمل به تعهدات باشند.

ما بسیجیان ضمن حمایت قاطع از دولت و دستگاه دیپلماسی کشورمان خواستار اقدامات متقابل بیشتری از جانب رئیس جمهور محترم در برابر زیاده‌گویی‌های غرب هستیم؛ تجربه گران بهای برجام هرگز نباید از خاطرها محو شود. شاید لازم بود بار دیگر طعم تلخ اعتماد به بیرون مرزها به‌جای اعتماد به بازوی کارگر ایرانی و ذهن نخبه ایرانی چشیده شود تا بدانیم نقشه راه آبادانی ایران اسلامی در کف پنجه استعداد جوانان این مرزوبوم نهفته است نه پشت نقاط خندان مکار مستعمرین.

ما نخبگان، پژوهشگران، نویسندگان، مبتکرین و مخترعین بسیجی بار دیگر با اعلام حمایت قاطع خود از اقدام متقابل دولت ایران و در راستای منابع ملی دانستن آن اعلام می‌داریم نه ۶۰ روز دیگر بلکه امروز هم برای توجه جدی و عملی به حمایت از تولید داخلی در جهت رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور دیر است و باید دست در دست هم و با حمایت مسئولین به امید پروردگار در جنگ اقتصادی هم‌پشت دشمن مکار را به زمین بخوابانیم و همچنان منتظر برداشتن گام های بلندتر در این خصوص و سایر علوم پیشرفته (علوم نافع) خواهیم بود.
انشالله»

۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۸

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.