عضو مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی گفت: برخی داروخانه ها از حالت تخصصی خود خارج شده و به ویترینی برای لوازم ارایشی بهداشتی تبدیل شده اند.

 برخی داروخانه ها از حالت تخصصی خود خارج شده اند/نیاز به افزایش نظارت بر داروخانه ها احساس می شود

بهروز بنیادی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: آموزش دارو سازان در کشور با اهداف مشخصی از جمله ارتقائ سلامت جامعه صورت گرفته است ،از طرفی داروخانه ها یک مرکز رسمی شناسنامه دار هستند و مردم نسبت به آنها و توصیه های آنها اطمینان زیادی دارند .

وی با بیان اینکه اغلب داروخانه‌های کشور در شرایط کنونی درمان محور شده و نقش آنها در پیشگیری کمرنگ‌ شده است، تصریح کرد: داروخانه ها باید در موضوعاتی همچون تداخل دارویی، نحوه مصرف صحیح دارو، صرفه‌جویی، جلوگیری از مصرف خودسرانه دارو، عوارض و مشکلات ناشی از آنها ،به بیماران توجه داشته باشند، زیرا حق فنی که داروخانه ها دریافت می کنند مربوط به همین موضوعات  و مشاوره به بیماران است .

عضو مجمع نمایندگان خراسان رضوی افزود: برخی داروخانه ها در شرایط کنونی از حالت تخصصی خود خارج شده و به ویترینی که وسایل آرایشی بهداشتی  در آن چیده شده است  ، تبدیل شده اند و اولویت اصلی و اولیه خود را  که توجه به حوزه دارو و موضوع درمان و کمک به پیشگیری است را به فراموشی سپرده و به سمت وسایل آرایشی بهداشتی سوق پیدا کرده اند که انجمن داروسازان ، نظام پزشکی و سازمان غذا و دارو در این زمینه باید نظارت های کافی و لازم را داشته باشند و به جامعه پاسخگو باشند.

بنیادی با بیان اینکه وزیر بهداشت نیز معتقد است که داروخانه ها برای عرضه لوازم ارایشی بهداشتی باید خط قرمزهایی داشته باشند،  ادامه داد: جامعه داروخانه ها باید  بر طبق اساسنامه در محیط داروخانه اقدام به فروش لوازم بهداشتی آرایشی کنند که این موضوع حتی به حفظ و ارتقائ شان داروخانه ها نیز منجر خواهد شد.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی بیان داشت: سازمان نظام پزشکی باید در کنار سازمان غذا و دارو به این موضوع ورود پیدا کنند و با تفاهم مسیر جدیدی را برای فعالیت داروخانه‌ها طراحی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.