عضو هیات مدیره نظام پرستاری‌مشهد با انتقاد از اجرا نشدن قانون پرداخت بهره وری به پرستاران شاغل در بیمارستان ها و پرسنل فوریت‌های پزشکی گفت: مسئولان دانشگاه علوم پزشکی به بهانه‌های مختلف از اجرای این قانون طفره می‌روند.

بهانه‌جویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اجرای قانون

به گزارش قدس آنلاین ؛ سیدجواد توکلی  گفت:علیرغم صدور احکام قطعی و وحدت رویه دیوان عدالت اداری در مورد اجرای قانون بهره وری برای پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و پرسنل فوریت های پزشکی و پیش بیمارستانی متاسفانه شاهد آن هستیم که این قانون همچنان مورد بی مهری و به بهانه های گوناگون تاکنون به درستی اجرا نشده است.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری‌مشهد و عضو بازرس‌شورای‌مرکزی خانه پرستارکشور افزود: پرستاران شاغل در بیمارستان‌ها و اورژانس پیش بیمارستانی، همچنان مورد بی مهری و کم توجهی مسئولان وزارت بهداشت و عدم نظارت مسئولان نظارتی در مجلس شورای اسلامی در خصوص اجرای قوانین حرفه ای مصوب ، مربوط به خود هستند. 

وی در خصوص کارانه پرستاران افزود: بعد از اعلام حداقلی کارانه 800 هزار تومانی پرستاران، توسط معاونت پرستاری وزارت بهداشت که موجی از اعتراضات پرستاری و ارسال اسناد واریزی های بسیار پایین تر از این مبلغ را به همراه داشت و این بار مسئولان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در مورد اجرای قانون بهره وری برای پرسنل فوریت‌های پیش بیمارستانی اظهار ناتوانی کرده و در حقیقت برای اجرا نکردن قانون، دست به دامن وزیر محترم بهداشت شده اند. این در حالیست که هیچ مقامی نمی‌تواند احکام قطعی دیوان عدالت اداری را اجرا نکند.

توکلی گفت: با توجه به اینکه هم اینک قانون ارتقاء بهره وری در بیمارستان‌های دولتی و تامین اجتماعی ، به صورت کامل و مو به مو اجرا نمی‌شود و مواردی از جمله کاهش ساعات کار و سقف اضافه کار 80 ساعت به دلیل کمبود نیروی پرستاری ، قابلیت اجرایی نیافته است.

عضو هیات مدیره نظام پرستاری مشهد پیشنهاد داد: تا زمان رفع کمبود نیرو فعلا آن قسمت از قانون که مربوط به اعمال ضریب 1.5 برای شیفت‌های شب و تعطیلات ، می‌شود در مورد همکاران پر تلاش 115 اجرا شده و با این اقدام هم طراز و هم سطح همکاران شاغل در بیمارستان‌ها قرار می‌گیرند ، سپس هر تصمیمی که جهت جبران کمبود نیرو و اجرای مو به موی بندهای قانون بهره وری بیمارستان‌ها ، اخذ شد ، درمورد همکاران فوریت‌های پزشکی هم اعمال شود.

توکلی تاکید کرد: همه پرستاران شاغل در بیمارستانها و مراکز درمانی و اورژانس‌های پیش بیمارستانی، هیچ خواسته ای فراتر از اجرای قوانین حرفه ای مصوب در مورد خویش ندارند. 

وی در پایان گفت: بنابر این با توجه به حساسیت حرفه پرستاری و نقش خدمت رسانی مردمی پرستاران ، انتظار این است که مسئولان محترم نیز با تمکین به اجرای قوانین موجود در این حوزه موجب افزایش انگیزه و رضایتمندی این عزیزان و در نتیجه باعث دریافت خدمت با کیفیت برای بیماران و مردم کشور شوند.

منبع : ایلنا

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.