مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲۴ هزارکیلو گرم مواد غذایی فاسد در استان در بازرسی های ویژه ماه رمضان شناسایی و معدوم شده است.

معدم سازی ۲۴ هزارکیلو گرم مواد غذایی فاسد در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، مهندس علی اصغر حسنی ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: طرح تشدید بازرسی تیم‌های بهداشت محیط از ۱۴ اردیبهشت آغاز شده و تا ۱۷ خرداد ادامه دارد و در این مدت ۱۹۸ تیم بازرسی در قالب ۳۸۳ کارشناس بر عملکرد مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی نظارت دارند.

وی افزود: از ابتدای ماه مبارک رمضان تا کنون بیش از ۲۷ هزار بازدید انجام شده است و در این مدت بیش از ۲۴ هزار و ۶۹۰ کیلوگرم مواد غذایی غیر قابل مصرف و فاسد شناسایی و معدوم شده است.

مدیر سلامت محیط و کار معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: همچنین در این مدت یک هزار و ۵۱۲ مورد نمونه برداری میکروبی از آب و استخر، ۲۵ هزار و ۳۴۸ مورد کلرسنجی از آب آشامیدنی و استخر و ۱۳ هزار و ۳۱۵ مورد سنجش با تجهیزات پرتابل انجام شده است.

حسنی تصریح کرد: اولویت نظارت بر این اماکن بر فعالیت‌های ماه مبارک رمضان است و ضمن اینکه از کلیه مواد غذایی که پتانسیل بالایی برای فاسد شدن دارند از قبیل شله، حلیم، زولبیا و بامیه، نمونه برداری‌های لازم با هماهنگی با اتاق اصناف و اتحادیه‌های مربوطه انجام می‌شود.

منبع: مهر
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.