۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۵۴
کد خبر: 658589

علاقه‌مندان به دیدن آثار خوشنویسی می توانند فردا به حرم مطهر رضوی بروند و از آثار نمایشگاه «نشان ارادت» که در موزه مرکزی آستان قدس افتتاح خواهد شد، بازدید کنند. 

«نشان ارادت» یک هنرمند در حرم مطهر رضوی

فرهنگ و هنر- زمانیان/

علاقه‌مندان به دیدن آثار خوشنویسی می توانند فردا به حرم مطهر رضوی بروند و از آثار نمایشگاه «نشان ارادت» که در موزه مرکزی آستان قدس افتتاح خواهد شد، بازدید کنند. 

میرحسین زنوزی در «نشان ارادت» 40 تابلوی خوشنویسی خود را که با خط نستعلیق، قلم‌ها و شیوه‌های مختلف خلق کرده، به معرض نمایش عموم گذاشته است.

«نشان ارادت» بیست و چهارمین نمایشگاه میرحسین زنوزی است. به گفته این هنرمند، آیات قرآن، احادیث و اشعار شاعران از مضامین تابلوهای نمایشگاه اوست.

میرحسین زنوزی که متولد 1329 آذربایجان است، چندین دهه به هنر خوشنویسی مشغول است. این هنرمند نمایشگاه‌های زیادی را در ایران و کشورهای مختلفی مانند ترکیه، تایلند، قرقیزستان و آذربایجان داشته است. زنوزی درخصوص سبک خطاطی و محتوای آثارش می‌گوید: از خطوط نستعلیق، نسخ و نقاشی‌خط بهره برده است و مضامین بیشتر تابلوهایش، آیات قرآن، احادیث، اشعار شاعران و سخنان پندآمیز بزرگان است.

زنوزی که سابقه دوستی و رفاقت با استاد شهریار را داشته، در تابلوهایش هم توجه خاصی به اشعار این شاعر دارد. او می گوید: به دلیل همشهری بودن با شهریار، پروین اعتصامی و صائب تبریزی از اشعار این شاعران بیشتر استفاده می‌کنم، البته به همه شاعران ارادت دارم و در نوشتن خطوط، به اشعار همه  توجه دارم، ضمن اینکه در نمایشگاه فعلی‌ام از حضرت حافظ اشعاری دارم. 

«نشان ارادت» که از فردا ساعت 9 صبح افتتاح می شود، تا پنجشنبه 23 خرداد همه‌روزه میزبان حضور علاقه‌مندان است.  ساعات بازدید نمایشگاه 9 تا 17 است.

«نشان ارادت» در حرم مطهر رضوی، صحن کوثر، موزه مرکز آستان قدس رضوی، سالن شماره 3 نگارخانه رضوان به نمایش درآمده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.