همدان- مدیر دفتر پرستاری دانشگاه بر ضرورت تغییر سبک زندگی در کنترل فشار خون بالا تاکید کرد.

ضرورت تغییر سبک زندگی در کنترل فشار خون بالا

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی این سینا همدان ،فاطمه شیرانی  با اشاره به اهداف سند ملی بیماری های غیر واگیر، به منظور کاهش ۲۵ درصدی مرگ و میرهای زود رس  و با توجه به اینکه یک سوم افراد بالای ۳۰سال جامعه مبتلا به فشار خون بالا  و بیش از ۳۰ درصد دیگر در معرض ابتلا به فشار خون هستند گفت: بسیج ملی کنترل فشار خون بالا از ۲۷ اردیبهشت  سال جاری همزمان با سراسر کشور در استان در حال اجراست.

وی افزود: دفتر پرستاری معاونت درمان، ده روز قبل از اجرای طرح با  برگزاری جلسه های متعدد با مترونهای بیمارستانها و توجیه آنها توسط کارشناسان معاونت بهداشتی به استقبال این طرح رفت.

 شیرانی اظهار کرد: حوزه پرستاری با ۷۰۰ پرستار با مجموع ۴ هزارو ۲۰۰ شیفت کاری در ۲۰ بیمارستان ، ۵ کلینیک ویژه، هشت مطب و مرکز مشاوره مامایی و دو مرکز بهداشت در طرح بسیج ملی کنترل فشار خون استان حضوری فعال دارد.

وی  به ثیت اطلاعات مراجعان در سامانه سیب اشاره کرد و یاد آور شد: براساس دستورالعمل  ارسالی از وزارت بهداشت ، نیروهای مستقر در ۲۰ بیمارستان با توجیه و راهنمایی مراجعه کنندگان، فشار خون آنها را اندازه گیری و نتیجه رادر سامانه ثبت می کنند.

مدیر دفتر پرستاری دانشگاه با اشاره به همکاری مراکز MMTو ۹ آزمایشگاه خصوصی با معاونت درمان و دفتر پرستاری در این پویش ملی افزود: در این طرح یک کارشناس پرستاری از دفتر پرستاری معاونت درمان و از هر بیمارستان یک سوپر وایزر آموزش سلامت  به عنوان فوکال پوینت ناظر برطرح پویش ملی فشار خون بالا معرفی شده اند.

شیرانی در ادامه با تاکید بر تغییر سبک زندگی در پیشگیری از بیماری های غیر واگیر به ویژه فشار خون گفت:  اگر امروز در کنترل فشار خون  خود و عزیزانمان کوتاهی کنیم باید در آینده ای نه چندان دور به سراغ درمان با دستگا ه های دیالیز رفته و با هزینه های هنگفت درمانی مواجهه شویم.

طرح ملی کنترل فشار خون از ۲۷ اردیبهشت آغاز و تا ۱۵ تیرماه برای افراد بالای ۳۰ سال، زنان باردارو بیماران کلیوی در پایگاههای درمانی اجرا می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.