معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: خراسان رضوی در بحث شاخص‌های آموزش و صادرات صنایع‌دستی توانسته جایگاه مطلوبی را در کشور به‌دست آورد.

نصب کاشی ماندگار بر سر در منزل زهرا محسنی

به گزارش قدس آنلاین ، ابوالفضل مکرمی‌فر ظهر امروز در مراسم نکوداشت زهرا محسنی پیشکسوت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در موزه بزرگ خراسان، گفت: زهرا محسنی کسی است که پنج دهه در کسوت معلمی و در قامت احیای هنرهای سنتی، پژوهش و تألیف فعالیت کرده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی با بیان اینکه محسنی به‌تنهایی یک واحد کوچکی از آموزش‌وپرورش است، افزود: خانم محسنی تجربیات پنج دهه‌ای که آموخته است را به‌دانشجویان منتقل کرد و می‌توان گفت او تصحیح کنند غلط‌های هنری است.

وی عنوان کرد: محسنی هنر خود را از یک نقطه مشخص به‌خصوص خراسان را به تمام کشور تعمیم و جنبه بین‌المللی داده است.

مکرمی‌فر ادامه داد: اگر امروز شعله‌های فرهنگ در گوشه گوشه کشور شعله می‌کشد به‌واسطه هنرمندانی مانند محسنی است.

در ادامه معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی ضمن تبریک روز جهانی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی گفت: بعد از جنگ جهانی دوم شورای بین‌المللی صنایع‌دستی و هنرهای سنتی تشکیل شد که با توجه به اینکه ایران رشته‌های مختلفی در زمینه هنرهای دستی و سنتی دارد از سال ۱۳۴۷ به‌عضویت رسمی این شورای در آمد.

محمد مطیع افزود: خراسان رضوی در بحث شاخص‌های آموزش و صادرات توانسته جایگاه مطلوبی را در کشور به‌دست آورد.

وی به راه‌اندازی دوباره مرکز آموزشی هنرهای دستی و سنتی در خیابان مدرس اشاره و اضافه کرد: در بحث آموزشی هنر دستی و سنتی گسستگی وجود داشت که با راه‌اندازی این مرکز این گسستگی کم شد.

معاون صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان رضوی بیان کرد: برگزاری کارگاه‌های متمرکز از سوی وزراتخانه برای الگوسازی سایر شهرهای کشور از جمله برنامه‌های اجرا شده بود.

مطیع به‌کار قطاعی پارچه گلبهار حیاتی اشاره و بیان کرد: اثر این هنرمند مشهدی در بین چند هزار اثری که به‌جشنواره بین‌المللی رامارا هلند ارسال شده بود به‌عنوان اثر برگزیده انتخاب شد و در کنار کار رامارا به‌نمایش گذاشته شد.

گفتنی است؛ کاشی ماندگار بر سر در منزل زهرا محسنی نصب شد علاوه این از سردیس زهرا محسنی در این مراسم رونمایی شد.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.