خوزستان- مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان گفت: اگر سازمانهای دیگر به جهاد نصر کمک نمی کردند آنچه در این  مدت کاشته شده به دلیل بی‌آبی نابود می شد و ممکن بود کانون‌های ریزگرد بیشتری تولید شود.

۱۵ هزار  میلیارد اعتبار جهاد نصر پرداخت شود/ ۱۰ تیر آخرین فرصت برای حل مشکلات کانال نصر

 به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، به منظور بررسی و اتخاذ تدابیر لازم در خصوص نیاز به ایجاد راهکارها و اقدامات لازم در راستای حل مشکلات عرصه های ریزگرد در سطح استان، جلسه ای به ریاست کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان و با حضور فرماندار شهرستان کارون، جهاد نصر، اداره کل منابع طبیعی، سازمان آب و برق، اداره کل هواشناسی استان دوشنبه ۲۷ خرداد  در اداره کل مدیریت بحران استانداری خوزستان برگزار شد، 
کیامرث حاجی زاده، مدیر کل مدیریت بحران استانداری خوزستان با بررسی ریزگردها، یکی از راه های مبارزه با ریزگردها را این موضوع دانست که اجازه ندهیم پروژه های انجام شده جهاد نصر که عنوان دستگاه اجرایی طرح احیای اراضی دشت‌های خوزستان را بر عهده دارد بر اثر بی آبی از بین روند.

حاجی زاده جهاد نصر را متولی تامین آب برای نهال ها در مبارزه با ریزگردها خوانده و گفت: حفظ ذخیره های مبدا و قرنطینه آب بر عهده جهاد نصر است خطاب به درخشان مدیر عامل جهاد نصر خوزستان گفت: درباره اینکه آبی به نهال ها داده نمی‌شود باید توضیح دهید، قرار ما تا ۱۰ اردیبهشت بوده و ۵۰ روز از آن می‌گذرد سیصد و شصت هزار عرصه نیاز به آب دارد که باید به سرانجام برسد.

وی تاکید کرد: اگر سازمانهای دیگر کمک نمی کردند آنچه در این  کاشته شده به دلیل بی‌آبی نابود می شد و تمام تلاش های ما  مصداق آب در هاون کوبیدن شده و ممکن بود کانون‌های ریزگرد بیشتری تولید شود، بنابراین باید به جد پروژه‌های شود.

مدیریت بحران استانداری خوزستان اذعان کرد: اگر پروژه جهاد نصر مهم نبود رهبری اجازه تامین اعتبار آن از محل صندوق ملی  را صادر نمی کردند و دولت آن را مصوب نمی کرد، جهاد نصر  ۴۷ کیلومتر کانال را احداث کرده، چطور از ایجاد بریدگی در یک خط لوله عاجزاست و علیرغم اینکه استاندار دستور داده و ما آن را مصوب کرده ایم همچنان بی نتیجه مانده است.

وقتی درخشان کمبود اعتبار  را بهانه کرد و گفت: ۱۵ هزار میلیارد اعتبار دستوری که قرار بود چهار ماه به جهاد نسبت داده شود هنوز تامین نشده، حاجی زاده پاسخ داد: پکیج شما باید تکمیل شود ما هنوز داخل پروژه هستیم اگر شما با ما همکاری کرده اید مدیریت بحران و استانداری دو برابر این همکاری را داشتند ضمن اینکه در سیلاب کلی خسارت دیده ایم.

در انتهای این جلسه مدیریت بحران از مدیر عامل خدمات آبرسانی کوت امیر خواست تا ده تیر ماه های آب را برای طرح جهاد نصب باز کنند سازمان آب و برق باید مشکلات کانال نصر را کاملا حل کند و ۱۵ میلیارد اعتبار جهاد نصر نیز باید سریعاً جابجا شود با این مشکل به طور کامل برطرف شود.

دیگر منبع آبی نداریم

احمد جمشیدیان مدیر منابع طبیعی با اشاره به اینکه ۲۱ هزار هکتار از این اراضی باید آبرسانی شود اظهار کرد: برای ۱۵ هزار هکتار ۲۷ سیفون فعال داشتیم و امروز ۷ سیفون فعال داریم مابقی عرصه را با توجه به سیلاب ایی ه وارد کانال نصر شد تامین کردیم.

وی ادمه داد: ده روز است آب این کانال تبدیل به ذهاب شده که برای نهالها به شدت مضر است بنابراین دیگر منبع آبی نداریم.

آب شرب و تصفیه مردم را صرف آبیاری می کنیم

علیدادی هم عنوان کرد: مسئولیت تامین آب با جهاد نصر است با این میزان اعتباری که به جهاد دادیم می توانستیم کوت امیر دیگری راه بیاندازیم اما هنوز آب مورد نیاز نهالها از کانال  آبرسانی کوت امیر تهیه می شود.

وی اضافه کرد: آب شرب و تصفیه مردم را صرف آبیاری می کنیم و این شیوه درستی نیست و باید جابجایی این کانال سریعتر صورت گیرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.