گالری های تهران روز گذشته ۳۱ خردادماه با افتتاح ۲۶ نمایشگاه گروهی و انفرادی در شاخه های مختلف هنرهای تجسمی همچون عکس، نقاشی، طراحی و هنرهای حجمی به استقبال تابستان رفتند.

برای بازدید از جدیدترین نمایشگاه‌های هنری به کدام گالری‌ها برویم؟

به گزارش گروه فرهنگی قدس آنلاین، در آخرین روز از فصل بهار بسیاری از گالری‌های تهران میزبان نمایشگاه های متنوعی از عکسها، آثار حجمی و نقاشی‌ های هنرمندان مختلفی شد و علاقمندان به هنرهای تجسمی می توانند در کنار نمایشگاه‌هایی که این هفته آخرین روزهای برپایی خود را پشت سر خواهند گذاشت به استقبال ۲۶ نمایشگاهی بروند که روز گذشته افتتاح شدند.

نقاشی در حمایت از حیوانات

برهمین اساس نگارخانه نقش جهان از روز گذشته ۳۱ خردادماه میزبان نمایشگاه گروهی نقاشی «حمایت از حیوانات» شده که در این نمایشگاه آثاری از هنرجویان هنرکده حورا در معرض دید عموم قرار گرفته است. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند تا ۶ تیر به نگارخانه نقش جهان واقع در نیاوران، کوچه همایونفر، کوچه سعدی، کوچه حافظ، خیابان محمودی ۲، پلاک ۹ مراجعه کنند.

نمایشگاهی به یاد کیارستمی

نمایشگاه عکس «سفر به صبح» به مناسبت سومین سال بزرگداشت عباس کیارستمی با همراهی انجمن صنفی عکاسان سینمای ایران در گالری ایوان برگزار می شود. این نمایشگاه تا ۱۴ تیرماه در ایوان برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به الهیه، خیابان مهدیه، خیابان جبهه، کوچه لسانی، بن‌بست حمید، شماره ۱ مراجعه کنند.

گالری زرنا نیز تا ۵ تیرماه میزبان نمایشگاه طراحی حامد زحمتکش با نام «رستنگان» است. خیابان انقلاب، بین خیابان وصال شیرازی و خیابان دانشگاه، کوی اسکو، شـماره ۱۰، طبقه دو محل برپایی این نمایشگاه است.

همچنین نمایشگاه عکس و ویدئو «سفرهای ناممکن» با آثاری از پالین اولثتن تا ۲۱ تیر در گالری Ag واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ برپا است. علاوه بر این نمایشگاه نقاشی مانی غلامی با عنوان «سینمای خانگی» تا ۱۱ تیر در گالری سلوک به نشانی خیابان فرشته، خیابان تختی، کوچه یکم، پلاک ۱ برپاست.

شصت و ششمین نمایشگاه پایان سال هنرجویان هنرستان هنرهای زیبای پسران با عنوان «برداشت» نیز  به مدت یک هفته در نگارخانه پیچ شمرون واقع در خیابان انقلاب، پیچ شمیران، خیابان نور محمدی، هنرستان هنرهای زیبا برپاست.

نمایشگاه گروهی «رصد» با آثار جمعی از هنرمندان همچون امیرحسین، اکبری علویجه، سپهر ایمان پور، شایان شهابی، فاطمه موحدنژاد و ... تا ۲۱ تیر در گالری دستان برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نشانی خیابان فرشته، خیابان بیدار، شماره ۸ طبقه ۲ مراجعه کنند.  .نمایشگاه آثار بابک پزشکی، محسن جمالینیک و مرمر صالحی با نام «موسپانسیون» تا ۵ تیر در گالری کاما واقع در خیابان پاسداران، خیابان گلستان دهم، پلاک ۲۴ طبقه دوم برپاست.

نمایشگاه آثار حامد دندی با نام «ریاکارانه» تا ۲۵ تیر در گالری اعتماد نگارستان به نشانی، میدان بهارستان، خیابان دانشسرا، باغ نگارستان میزبان علاقمندان است. علاوه بر این نمایشگاه نقاشی بهناز بهنام‌فر با نام «در پیشگاه تاریخ» تا ۵ تیر در نگارخانه نگر واقع در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک ۳۳، زنگ سوم برپاست.

نمایشگاه گروهی «چند روزی در میان» نیز در گالری مرکز نبشی واقع در خیابان کریم خان، خیابان استاد نجات اللهی (ویلا)، کوچه خسرو، پلاک ۵۱ تا ۲۸ تیرماه برپاست. این نمایشگاه مجموعه از عکس های صابر ابر، کوروش ادم، مهرداد افسری، بهمن جلالی، مریم زندی، جلال سپهر و ... است. این نمایشگاه به بهانه سالگرد درگذشت عباس کیارستمی برپا می‌شود و در بیانیه آن آمده است: «نگاهش چون پنجرهای که رو به باغ گشوده می‌شود، به زندگی پیوند خورد. وقتی آمد باغ تابستانه بود. وقتی بود، چون عارفی که هنرمندانه رویدادهای ساده را تعبیر می‌کند، به روایتی بی‌تکرار از زندگی دست یافت؛ و وقتی رفت باغ همچنان غرق تابستان بود و اما پنجره دیگر خیال بسته شدن نداشت.در هفتاد و نهمین سالگرد زادروز عباس کیارستمی، «چند روزی در میان» شاید بهانه‌ای است تا در مقام پاسداشت و احترام، هفتاد و نه هنرمند، هریک به بیان و نگاه خویش، روایتی از زندگی را ثبت و در میان قاب‌هایی یکسان به او تقدیم کنند. به او که وقتی آمد آمد، وقتی بود بود، و وقتی رفت بود».  

همچنین نمایشگاه نقاشی صفا امیر مقدم تحت عنوان «رستگاری» تا ۱۱ تیر در گالری شکوه برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای این آثار به نشانی فرمانیه، بلوار شهید اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک ۱۹ مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی علی خالق با نام «خشم و هیاهو» تا ۵ تیر در گالری ثالث برپاست. این گالری در خیابان کریم‌خان زند بین ایرانشهر و ماهشهر شماره ١٤٨ قرار دارد. نمایشگاه نقاشی مصطفی دشتی تا ۷ تیر در فرهنگسرای نیاوران برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به آدرس خیابان پاسداران، مقابل پارک نیاوران، فرهنگسرای نیاوران مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی هوزانا رحیمی با نام «استوانه‌ها» تا ۵ تیر در گالری سایه برپاست. این گالری در خیابان کریمخان، خیابان سنایی، خیابان سیزدهم، شماره ۲۱ قرار دارد.

همچنین نمایشگاه آثار زهرا مؤمنی با نام «حصارهای تنهایی یک زن» ۵ تیر در گالری شلمان برگزار می‌شود. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به بلوار میرداماد، نرسیده به شریعتی، رودبارغربی (جنوبی)، کوچه کاووسی، پلاک ۲۷ مراجعه کنند.

نمایشگاه نقاشی مرضیه ضیاییان تحت عنوان «وسعت بی واژه» تا ۶ تیرماه  در نگارخانه انتظامی به نشانی خیابان شریعتی، بالاتر از مطهری، روبروی فروشگاه اتکا و شهرکتاب پلاک ۶۰۸ طبقه دوم، واحد ۵ میزبان علاقه‌مندانش است.

نمایشگاه گروهی «عکس و شاهنامه» نیز تا ۵ تیرماه در گالری شروه واقع در میدان فاطمی، میدان گلها، خیابان کاج جنوبی، کوچه سوم، پلاک ۱۲، طبقه دوم، مؤسسه هنری شروه میزبان علاقه‌مندان است. نمایشگاه گروهی تصویرسازی «نسل رویا و تصویر» تا ۱۸ تیر در نگارخانه لاله برپاست. علاقه‌مندان می‌توانند به نشانی خیابان دکتر فاطمی، ضلع شمالی پارک لاله، روبه‌روی پارکینگ طبقاتی مراجعه کنند.

نمایشگاه گروهی نقاشی، عکس و مجسمه تحت عنوان «۴۰-۵۰-۶۰» تا تاریخ ۱۱ تیرماه در گالری طراحان آزاد به نشانی میدان فاطمی، میدان گلها، میدان سلماس، شماره ۵ برقرار است.

نمایشگاه آثار میترا شاهمرادی تا ۵ تیر در گالری گلستان به آدرس دروس، خیابان شهید کماسایی، شماره ۳۴ برپاست. همچنین نمایشگاه گروهی «بهشت مجسم» تا ۵ تیر در گالری گل‌های داودی به نشانی خیابان آیت‌الله طالقانی، بین حافظ و شهید نجات الهی، پلاک ۲۶۳ برپاست. نمایشگاه آثار طراحی ریحانه افضلیان با نام «جامانده» تا ۱۸ تیر در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان شهید خدامی، پلاک ۷۲ برپاست.

نمایشگاه عکاسی سیما مشتاقی با نام «دود و عود» تا ۵ تیر در گالری ۷ ثمر واقع در خیابان مطهری، خیابان کوه نور، کوچه پنجم، شماره ۸ برپا است. همچنین نمایشگاه طراحی‌های رنگی فرشید ملکی تا ۱۸ تیر در گالری هور برپاست. این گالری در خیابان مطهری، خیابان میرزای شیرازی شمالی، کوچه نعیمی، شماره ۱۲ قرار دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.