لرستان_ معاون آمار و اطلاعات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان از تهیه و انتشار اطلس مراکز شهرهای استان بر اساس نتایج سرشماری نفوس و مسکن ۱۳۹۵ خبر داد.

انتشار اطلس مراکز شهرهای استان

 به گزارش‌ خبرنگار قدس‌آنلاین؛ به نقل از روابط‌عمومی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی لرستان سید حسین نورالدینی  با بیان اینکه امروزه موقعیت و مکان از ابعاد مهم اطلاعات و داده‌ها محسوب می‌شود، اظهار کرد: داده‌های مکان محور از اهمیت بالاتری برخوردار هستند.

 وی در ادامه با بیان این نکته که با رشد و توسعه‌ی شهرها به‌خصوص مراکز استان‌ها نیاز به برنامه‌ریزی جامع و دقیقی در راستای داده‌های آماری صحیح وجود دارد، افزود: نمایش گرافیکی داده‌های آمار بر روی نقشه می‌تواند اطلاعات مناسب‌تری از مسایل و معضلات شهری فراهم آورد.

 این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه تصمیم‌گیری درست مدیریت شهری و حل مشکلات می‌تواند بسیاری از مشکلات هر جامعه را برطرف کند، بیان کرد: در این راستا تهیه اطلس  مراکز ۱۱شهر استان که برای اولین بار صورت پذیرفت بر اساس نتیجه‌های سرشماری نفوس و مسکن در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی قرار گرفت.

 نورالدینی با اشاره به اینکه تهیه اطلس و انتشار۵۱۷ عنوان نقشه‌ی موضوعی از فروردین ماه تا پایان خرداد سال‌جاری به طول انجامید، اظهار داشت: علاقه­‌مندان می‌­توانند این نقشه‌­ها را به تفکیک مراکز شهرستان­‌ها از طریق مراجعه به وبسایت سازمان به نشانی lorestan.mporg.ir دریافت نمایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.