به رغم صدور حکم بازداشت کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال به اتهام «تجاوز به زنان فوتبالیست» وی هنوز هم بازداشت نشده است. حکم بازداشت او یک ماه پیش به نهادهای امنیتی ابلاغ شده است اما آنان تاکنون موفق به بازداشت وی نشده‌اند.

رئیس سابق فدراسیون فوتبال افغانستان متواری است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روزنامه ۸ صبح کابل؛ مسؤولان وزارت کشور افغانستان اعلام کرده‌اند در تلاش‌اند کرام‌الدین کریم را که حکم دستگیری اش یک ماه قبل صادر شد؛ هرچه زودتر بازداشت کنند. 

 فدراسیون بین‌المللی فوتبال(فیفا) کرام‌الدین کریم، رییس پیشین فدراسیون فوتبال افغانستان را به اتهام آزار جنسی زنان فوتبالیست گناه‌کار شناخت و برای تمام عمر از فعالیتهای فوتبالی محروم کرد. او همچنین از سوی کمیته‌ اخلاقی فیفا، یک میلیون فرانک سوئیس جریمه شده است.این احکام پس از بررسی شکایت پنج فوتبالیست زن گرفته شده است که براساس آن کریم در دوران تصدی ریاست فدراسیون فوتبال افغانستان در سال‌های ۲۰۱۳ تا ۲۰۱۸ به برخی از زنان عضو تیم ملی فوتبال این کشور تعرض کرده است.

در این حال فعالان حقوق زن در کشور ضمن انتقاد از سکته‌گی در بازداشت کرام‌الدین کریم می‌گویند که پیگیری نشدن جدی این قضیه باعث می‌شود که زنان در جامعه احساس ناامنی کنند. به گفته این فعالان، به تعویق انداختن بازداشت کرام‌الدین کریم باعث تقویت فرهنگ معافیت از تعقیب قضایی می‌شود.

از سوی دیگر، شماری از فعالان حقوق زن بازداشت نشدن کرام‌الدین کریم را با توجه به «اثبات» جرم وی، «پرسش‌برانگیز» می‌خوانند. این افراد می‌گویند از پی‌گیری قضیه‌ تجاوز جنسی به تیم ملی فوتبال زنان، دست نمی‌کشند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.