جواد منصوری می‌گوید اقدام دولت آمریکا در تحریم رهبری نظام و وزیر امور خارجه ایران خلاف اصول و عرف بین‌المللی و منشور سازمان ملل است.

ترامپ دیگر حق ندارد از مذاکره حرف بزند

قدس آنلاین: محمد جواد منصوری با بیان اینکه تحریم رهبری و شخصل اول نظام جمهوری اسلامی ایران و وزیر خارجه کشورمان اقدامی کاملاً مغایر با ادعای تمایل به مذاکره آنهم بدون قید و شرط و کنار گذاشتن پروژه برانداری نظام ایران است، اظهار داشت:  دولت ترماپ دیگر نمی‌تواند و حق ندارد با ایران از مذاکره حرف بزند.

معاون اسبق وزارت امور خارجه در گفتگو با قدس آنلاین، با اشاره به اینکه دولت آمریکا اعتبار و موقعیت سیاسی خود را در مواجهه با ایران ومقاومت انقلابی نظام و مردم ایران در برابر فشارهای اقتصادی و حتی تهدیدهای نظامی در خطر می‌بیند با چنین اقداماتی از سر استیصال که خلاف اصول عقلانی، حقوقی و بین‌المللی است تلاش دارد تا از راهبرد ارعاب و خشونت و قنونشکتی ایران را وادار به عقب نشیتی کند، افزود: این موضوع به معنای انست که استراتژیست‌های کاخ سفید به این برداشت رسیده‌اند که تمامی سیاستهای فشار تا کنون جواب ندادهو شکست خورده است بنابر این به سیم آخر زده‌اند.

منصوری با تأکید بر اینکه میبایست از سالها قبل انتظار چنین اقداماتی را می‌داشتیم و حالا هم انتظاراقدامات بیشتر را داریم، گفت: اقدام دولت آمریکا در تحریم رهبری و بالاترین مقام نظام جمهوری اسلامی ایران و وزیر امور خارجه کشورمان به عنوان یک دیپلمات که از مصونیت برخوردار است، بر خلاف عرف و اصول مسلح حقوقی در روابط بین‌الملل از جمله منشور سازمان ملل و کنوانسیون وین است.

این دیپلمات با سابقه اظهار داشت: این اقدام تأثیری در روابط دیپلماتیک ایران با دیگر کشورها نخواهد داشت  زیرا کشورهای جهان بر مبنای قوانین  و حقوق بین‌الملل عمل خواهند کرد و تحریم آمریکا تسری بر روابط آنها با جمهوری اسلامی ایران ندارد، بنابر این باید این رویداد را یک پیام سیاسی نمادین و نمایشی قلمداد کرد. دولت آمریکا می‌خواهد یک مانور قدرت در داخل برای حفظ وجهه و اعتبار خود ترتیب دهد و البته به تهران این پیام را بدهد که می‌تواند فشارها زا افزایش دهد.

جواد منصوری با بیان اینکه این تفاق حقانیت موضع ایران در رد درخواست آمریکا و غیر قابل اعتماد بودن ترامپ و واقعی نبودن ادعاهای او را ثابت کرد افزود: امیدواریم  آن دسته از جریانها و چهره‌های سیاسی که مبلغ و مدافع مذاکره با آمریکا بودند و به نظام فشار می‌آوردند که مذاکره را بپذیرد مسیر خود را صلاح کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.