تولیت آستان قدس رضوی گفت: مقام والای حضرت فاطمه معصومه(س) ریشه در بصیرت و معرفت ایشان نسبت به ولایت دارد.

مقام والای حضرت فاطمه معصومه(س) ریشه در بصیرت و معرفت ایشان نسبت به ولایت دارد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی صبح امروز در مراسم آغاز جشن‌های دهه کرامت که در حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد، با بیان اینکه زیارت حضرت معصومه(س) را امام رضا(ع) انشا کردند، ابراز کرد: پس از حضرت فاطمه زهرا(س) تنها امامزاده‌ای که زیارت مأثور دارد، حضرت فاطمه معصومه(س) است و این امر نشان دهنده جایگاه رفیع ایشان است.
وی با اشاره به مقام علمی والای حضرت معصومه(س) ابراز کرد: حضرت فاطمه معصومه(س) تحت تربیت دو امام یعنی حضرت امام محمد باقر(ع) و حضرت ثامن الحجج علی بن موسی الرضا(ع) قرار داشتند و از یک تربیت الهی، روحانی، معنوی و معرفتی برخوردار شدند.
تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به عظمت و ثواب زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) گفت: دلیل نخست عظمت کریمه اهل‌بیت(س) به مقام و شأن علمی آن حضرت برمی‌گردد، زمانی که امام موسی کاظم(ع) در سفر بودند حضرت فاطمه معصومه(س) پاسخ سؤالات شرعی و علمی شیعیان را دادند که حاکی از عظمت علمی آن بانو است.
وی افزود: حضرت فاطمه معصومه(س) برای تقویت ارکان ولایت و امامت از مدینه هجرت فرمود و رهسپار دیار غربت شد، سختی‌ها و دشواری‌ها را تحمل و در همین راه نورانی، یعنی راه امامت و ولایت جان مبارکش را فدا کرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی با بیان اینکه حضرت فاطمه معصومه(س) فدایی امام هشتم است، تصریح کرد: بر این اساس می‌توان شباهتی میان حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت عباس(ع) مشاهده کرد، قمر بنی هاشم فدایی امام حسین(ع) شد و فاطمه معصوم(س) نیز فدایی امام هشتم ثامن الحجج(ع) شد.
وی ادامه داد: ریشه مقام حضرت عباس(ع) این بود که بصیرت و معرفت عمیقی داشتند و به مقام امام و ولی خدا عارف بودند، حضرت فاطمه معصومه(س) نیز این چنین بودند و به مقام حضرت رضا(ع) بصیرت و معرفت داشتند.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه رابطه حضرت معصومه(س) با امام هشتم تنها یک رابطه احساسی خواهر و برادری نبود، بلکه رابطه مرید با مراد و امام بود، اظهار کرد: بر اساس روایات، حضرت عباس(ع) باب الحسین(ع) و حضرت فاطمه معصومه(س) باب الرضا(ع) هستند.
وی در ادامه بیانات خود به تعریف زیارت با معرفت پرداخت و عنوان کرد: نباید زیارت را تنها معطوف به حضور جسم در جوار ضریح مطهر دانست، زیارت با معرفت آن است که تمام رفتار، عملکرد، سبک زندگی، جهت گیری‌ها و موضوع گیری‌های اخلاقی، اجتماعی و سیاسی زائر حول محور امامت و ولایت قرار گیرد.
حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: همان گونه که جسم خود را به طواف ضریح متبرک می‌بریم، باید روح و فکرمان را نیز حول محور معارف اهل بیت(ع) قرار دهیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه شیعیان و مؤمنان باید نسبت به وظیفه و نقش خود در دوران غیبت آگاه باشند، تأکید کرد: در این دوران باید پیرو فقیهی آگاه، بصیر و شجاع بود و خود را باید در مسیر اطاعت از این شخص قرارداد زیرا مسیر اولیاء و انبیاء این بوده است.
تولیت آستان قدس رضوی در پایان، عزت دنیا و آخرت، استقلال و شرافت شیعیان را در گرو پیروی از ولی‌فقیه زمان دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم جزو پیروان واقعی ائمه معصومین(ع) و انبیاء و اولیاء الهی قرار بگیریم.
 منبع: آستان  نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.