کاربران Chrome به زودی راه سریعتری را برای متوقف کردن و پخش خودکار صدا در مرورگر خود خواهند داشت.

"Google Chrome" یک گزینه Play / Pause را در نوار ابزار دریافت می‌کند

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، مهندسان گوگل کروم در حال افزودن یک دکمه Play / Pause به نوار ابزار مرورگر Chrome هستند، نقش دکمه این خواهد بود که کاربران بتوانند مطالب چندرسانه‌ای را که در حال حاضر در مرورگر پخش می‌شوند، بدون توجه به صفحه‌ای که از آن می‌آید، متوقف یا شروع کنند.

این ویژگی جدید به نام (Global Media ControlsGMC) نامگذاری شده است و این هفته در Chrome Canary فعال شده است.

در شکل فعلی آن دکمه در سمت راست نوار آدرس ظاهر می‌شود، جایی که پنجره‌ای را نشان می‌دهد که از دکمه پایین می‌آید و به کاربران اجازه می‌دهد که رسانه‌های فعلی را متوقف یا شروع کنند.

بر اساس تست‌های انجام شده این دکمه با هر دو محتوای صوتی و تصویری در میان پنجره‌های مختلف کروم کار می‌کند، به این معنی که کاربران می‌توانند ویدیو را که در یک پنجره دیگر پخش می‌شوند، به طور کامل متوقف کنند، مانند کسانی که در حال بازی کردن هستند.

دکمه GCM Play / Pause به نسخه‌های دسکتاپ Chrome برای ویندوز، مک و لینوکس اضافه خواهد شد. هیچ گزینه‌ای فعلاً در سیستم عامل Chrome وجود ندارد اما این احتمال وجود دارد که دکمه نیز در آنجا هم فعال شود.

در حال حاضر، این ویژگی بسیار حیرت انگیز است و صرفه جویی بسیار خوبی در وقت کاربر به وجود می آورد، انتظار می‌رود که در نسخه‌های آینده نیز به خوبی کار کرده است و فراگیر شود.

هیچ ETA موجودی برای دکمه پخش / مکث GCM ارائه نشده است اما کاربران Chrome می‌توانند پیشرفت این ویژگی را از طریق ردیاب خطای Chrome پیگیری کنند.

در پاییز سال 2018، Google با استفاده از آیکون «Speaker» که روی زبانه‌های پخش شده صوتی یا تصویری ظاهر شد، امکان لغو زبانه را حذف کرد، کاربران هنوز می‌توانند زبانه‌ها را با راست کلیک بر روی زبانه خاموش کنند، اما با کلیک روی آیکون "speaker" دیگر کار نمی‌کند.

بر همین اساس در چند ماه گذشته، کاربران درخواست کرده اند که گوگل این گزینه را به عنوان یک راه سریع برای مکث‌های صوتی از زبانه ها با صدای خودکار بازی را دوباره فعال کند.

دکمه Play / Pause جدید حتی بهتر از دکمه "بلندگو" قابل کلیک است، زیرا کاربر نیازی به ردیابی زبانه ندارد، کاربران می‌توانند صدای پخش خودکار را از هر برگه‌ای که در حال مرور هستند متوقف کنند.

برای فعال کردن دکمه Play / Pause GCM، کاربران Chrome Canary باید مراحل زیر را دنبال کنند: chrome://flags/#global-media-controls

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.