آیا نیازی برای داشتن بیش از ۱۶ گیگابایت رم در ویندوز ۱۰ وجود دارد؟ ، بله، برای کاربران حرفه‌ای و متخصص مطمئناً چنین نیازی وجود دارد.

نسخه ۲۰۱۹ ویندوز ۱۰ به چقدر RAM نیاز دارد؟

به گزارش گروه اقتصادی قدس آنلاین، در این مطلب راهنمای قطعی برای چگونگی نیاز رم به رایانه‌های شخصی شما بیان می‌شود.

۱GB RAM

۱ گیگابایت رم حداقل سیستم مورد نیاز برای نسخه ۳۲ بیتی ویندوز ۱۰ است و در حالی که ویندوز ۱۰ را برای اجرا به این رم نیاز دارد اما به هیچ وجه این مقدار رم را توصیه نمی‌کنیم.

۱ گیگابایت حافظه رم فقط برای انجام عملیات اساسی مانند مرور وب ،(اگر چه انتظار نداشته باشید که یک مرورگر با ده ها برگه باز شود)، ایمیل، پردازش متن، و ویرایش عکس با نور کم مناسب است.

اگر بخواهید از یک گیگابایت رم استفاده کنید ممکن است حتی این وظایف را هم نتواند به خوبی انجام دهد.

۲GB RAM

۲ گیگابایت رم حداقل سیستم مورد نیاز برای نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ است. این مقدار هزینه زیادی ندارد اما همچنان پایین است و نمی‌تواند رضایت اکثر کاربران را جلب کند.

با ۲ گیگابایت رم، باید بتوانید تقریباً همه کارهای سطحی را با رایانه خود انجام دهید. رایانه قادر است مانند بازی (البته بازی‌های سبک)، ویرایش تصویر و ویدئو( نه به صورت حرفه ای)، برنامه هایی مانند مایکروسافت آفیس را اجرا کند و با داشتن ده ها یا بیشتر برگه های مرورگر همه امکان پذیر است. مطمئناً کمبود حافظه در سیستم می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند، اما ۲ گیگابایت کافی است تا کار به خوبی حداقلی انجام شود.

۲ گیگابایت نیز به اندازه کافی برای اجرای یک مجموعه سخت افزاری از برنامه‌هایی مانند Adobe Photoshop به ویژه در بلند مدت، کافی نیست اما اگر پولی را برای این نرم افزارها پرداخت می‌کنید، باید قادر به پرداخت پول برای رم بیشتر هم باشید، چرا که هزینه خود را بیهوده صرف کردید.

اگر یک سیستم با ۲GB RAM داشته باشید و کندی یا هنگ کردن را در آن احساس می‌کنید، قطعاً رم دستگاه خود را ارتقا دهید، اگر رم بیشتری را اضافه نکنید، روز به روز با استفاده مکرر ضعیف‌تر خواهد شد.

۴GB RAM

اگر سیستم عامل ۳۲ بیتی را نصب می‌کنید که ۴ گیگابایت رم در آن نصب است، فقط به ۳.۲ گیگابایت می‌توانید دسترسی پیدا کنید (این به خاطر محدودیت های آدرس حافظه است). با این حال، با یک سیستم عامل ۶۴ بیتی، شما دسترسی کامل به کل ۴ گیگابایت را خواهید داشت.

تفاوت عملکرد در سیستم با ۲ گیگابایت رم و ۴ گیگابایت مانند شب و روز است. حتی در یک سیستم ۳۲ بیتی که رم را به اندازه بیش از ۳ گیگابایت محدود می‌کند، افزایش عملکرد سیستم به خوبی قابل مشاهده است، نرم افزار نه تنها سریعتر اجرا می شود، بلکه می توانید برنامه های کاربردی بیشتری را به طور همزمان اجرا کنید، که در صورت استفاده از برنامه ‌هایی مثل مایکروسافت آفیس یا Adobe Creative Cloud (که مایکروسافت ورد و اکسل یا Adobe Photoshop و Lightroom را اجرا می کنند) بسیار مفید هستند.

اگر یک سیستم عامل ۶۴ بیتی دارید، پس قطعاً رم آن را حداقل تا ۴ گیگابایت افزایش دهید، تنها ارزان‌ترین و ابتدایی‌ترین سیستم های ویندوز ۱۰ با ۴ گیگابایت RAM عرضه می‌شود.

۸GB RAM

اگر در مورد رایانه خود جدی هستید حالا به قلمرو عملکرد رو به بالا رسیدیم ، اگر در حال خرید یا ساخت یک سیستم اختصاصی برای ویرایش و رایت کردن عکس و یا ویدئو HD هستید، یا فقط می‌خواهید یک سیستم سریع داشته باشید، حداقل باید یک رم ۸ گیگابایتی را در نظر داشته باشید.

۸ گیگابایت رم مطمئناً خیلی گران نیست و این مقدار RAM توسط شرکت ادوبی برای کاربرانی که برنامه‌های Creative Cloud را استفاده می‌کنند، توصیه می‌شود.

ضمن اینکه ۸ گیگابایت رم، حداقل مقدار سیستم های مکینتاش نیز هست، توجه داشته باشید که برای استفاده از این مقدار RAM نیاز به سیستم عامل ۶۴ بیتی دارید.

۱۶GB RAM

زمانی که بیش از ۸ گیگابایت حافظه رم مفید شروع به کار روی سیستم می کند، شما در حال اجرای تعدادی از برنامه های کاربردی با سرعتی به طور همزمان به خصوص پردازش تصویر یا ویدئو (حتی ۴K ویدیو)، CAD یا مدل سازی ۳D هستید، اگر می توانید Premiere Pro، Photoshop و After Effects را در یک سیستم با ۸ گیگابایت رم اجرا کنید، سپس آن را بالاتر ببرید و تفاوت را احساس کنید.

اگر استفاده گسترده از ابزار مجازی سازی مانند مایکروسافت Hyper-V یا VMware Workstation دارید داشتن رم بیش از ۸ گیگابایت نیز مفید است، به ویژه اگر چندین ماشین مجازی را همزمان اجرا کنید حتما لازمتان می شود.

توجه داشته باشید که برای استفاده از این مقدار RAM هم نیاز به سیستم عامل ۶۴ بیتی دارید.

رم بیش از ۱۶ گیگابایت!

در این مورد باید یکی از قوی ترین سیستم های موجود را در تمام زمینه ها داشته باشید، یک ایستگاه کاری با بیش از ۱۶ گیگابایت رم یک سیستم کاری بسیار قدرتمند خواهد شد. این نوع سیستم به طور همزمان قادر به اجرای چند برنامه کاربردی، منابع سنگین یا ماشین های مجازی می باشد.

به یاد داشته باشید که نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ پرو ، Enterprise و Education تا ۲ گیگابایت رم را پشتیبانی می کند، در حالی که نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ تنها به ۱۲۸ گیگابایت محدود می شود.

برای استفاده از رم بیش از ۱۶ گیگابایت هم نیاز به سیستم عامل ۶۴ بیتی دارید.

به یاد داشته باشید که با توجه به نوع و قدرت سیستم، RAM دستگاه شما را پشتیبانی می‌کند که به طور مستقیم به مادربرد شما بستگی دارد. با یک متخصص کامپیوتر و مادربرد مشورت کنید، یا اگر رایانه شما توسط یک OEM تولید شده باشد، از یک چک کننده سیستم موجود در Crucial.com برای پیدا کردن RAM سازگار با سیستم خود استفاده کنید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.