مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: وضعیت اتصال روستاهای حاشیه شهر به مشهد در بلاتکلیفی است.

وضعیت اتصال روستاهای حاشیه شهر به مشهد در بلاتکلیفی است
به گزارش قدس آنلاین ؛ محمدعلی همدمی‌نژاد  اظهار داشت: کاهش درآمد ثابت در روستاها پس از وقوع بحران‌های طبیعی مانند سیل، خشکسالی و نظایر این موارد، یکی از دلایل افزایش مهاجرت افراد ساکن در آن مناطق به شهرهای استان به ویژه حاشیه شهر است.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی گفت: برای ساماندهی روستاهای حاشیه شهر مشهد برنامه‌ریزی شده است، این روستاها به دستور شورای عالی شهرسازی باید به شهر متصل شوند، از روستاهای نیازمند به انجام این امر می‌توان به دهرود اشاره کرد.

وی بیان کرد: البته دو شورای اسلامی چهارم و پنجم با اتصال روستاها به شهر مخالفت کردند، روستاییان نیز مشتاق به انجام چنین امری نیستند چرا که زندگی روستایی هزینه‌های کمتری دارد و از پرداخت عوارض شهری خبری نیست، دولت نیز با عدم محقق ساختن آن موافق است و بزرگ شدن شهرها را امری صحیح نمی‌داند.

همدمی‌نژاد ادامه داد: در ارتباط با حمایت بنیاد مسکن از روستاها و خدمت‌رسانی به آنها موانعی وجود دارد، اتصال روستاها به شهر تنها در خراسان رضوی مشکلاتی را به وجود نمی‌آورد، تمامی استان‌ها با مشکلات موجود در خراسان رضوی و مشهد روبه‌رو هستند.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری خراسان رضوی عنوان کرد: از ابتدای تیرماه امسال قرار بر مشخص شدن وضعیت این بخش از استان مانند سایر امور عمرانی استام شده است، این امر توسط شورای برنامه‌ریزی امور زیربنایی محقق می‌شود، انجام این امور در بلندمدت با همکاری اعضای کارگروه مربوطه صورت می‌پذیرد.

وی گفت: روستاهای حاشیه مشهد در وضعیت متفاوتی قرار دارند و در ارتباط با ارتقای آنها به شهر طبق برنامه پیش می‌رویم، لازم به ذکر است که از ابتدای سال جاری چندین روستا به شهر ارتقاء یافتند که از آنها می‌توان به بخش‌های تازه تأسیس در صالح‌آباد اشاره کرد.

منبع : تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.