ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی ترویج بی‌حجابی و دامن زدن به رفتارهای ضد عفاف را یک نمایش سیاسی دانستند و تأکید کردند دشمنان به دنبال این هستند که ارزش‌های اسلامی را از جامعه اسلامی بگیرند.

دامن زدن به رفتارهای ضد عفاف یک نمایش سیاسی است

به گزارش قدس آنلاین ، ائمه جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی در خطبه‌های این هفته نماز عبادی سیاسی جمعه شهرستان‌های این استان بر لزوم آگاهی اقشار مختلف مردم جامعه نسبت به توطئه و دسیسه دشمنان در ترویج بی‌حجابی و دامن زدن به رفتارهای ضد عفاف تأکید کردند.

ترویج بی‌حجابی و دامن زدن به رفتارهای ضد عفاف به یک حرکت و نمایش سیاسی تبدیل‌شده است

 امام‌جمعه کاشمر در اجتماع نمازگزاران کاشمری در مصلا نماز جمعه این شهر با تبریک دهه کرامت گفت: باید از هرلحظه و هر زمان این ایام از شاخه‌های پر میوه شجره طیبه نبوت و امامت قرآن آن را معرفی کرده است بهره ببریم.

حجت‌الاسلام سید کاظم طباطبایی با اشاره به قیام خونین مسجد گوهرشاد مشهد در 21 تیرماه علیه کشف حجاب رضاخانی که به نام روز ملی عفاف و حجاب نام‌گذاری شده است، افزود: عده‌ای از مردم بی‌گناه در این روزبه جرم عدالت‌خواهی و دفاع از حکم و قانون خدا که حجاب است به شهادت رسیدند، بنابراین این اقدام جنایت‌کارانه رضاخان‌ که در راستای عمل به خواسته ارباب انگلیسی و دژخیمانش در مشهد اتفاق افتاد را محکوم می‌کنیم.

امام‌جمعه کاشمر بابیان اینکه باید در ما تعهدی ایجاد شود تا با نگاه اعتقادی به موضوع عفاف و حجاب همتی مضاعف داشته باشیم، ابراز کرد: به‌عنوان یک مسلمان متعهد که دغدغه فرهنگ سالم جامعه را دارد باید در برابر بی‌حجابی و بدحجابی احساس مسئولیت کرد و برای ترویج آن امربه‌معروف و نهی از منکر انجام داد.

وی با تأکید بر ضرورت آگاه‌سازی جوانان نسبت به این فریضه امربه‌معروف و رعایت حجاب و عفاف در جامعه یادآور شد: متأسفانه برخی از روی ناآگاهی به دنبال بدحجابی و بی‌حجابی هستند و اگر این آگاه‌سازی به‌موقع انجام شود چه‌بسا که مسیر صحیح را این افرا انتخاب خواهند کرد.

طباطبایی حجاب را یک تکلیف شرعی، یک وظیفه اخلاقی، وجدانی، انسانی و جزو ضروریات دین دانست و ابراز کرد:  فردی  که حجاب را انکار کند همانند فردی است که نماز یا یکی از اصول و ضروری دین را انکار  می‌کند، بنابراین منکر ضروری دین، موجب کفر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فردی که نماز نمی‌خواند فاسق، اما کسی که  آن را انکار می‌کند کافر است بیان کرد: حجاب نیز یکی از این مقوله‌هاست که  بر اساس دستور صریح قرآن، یک تکلیف شرعی است و کسی که منکر آن باشد کافر است، بنابراین در همه ادیان گذشته و سنت‌های گذشتگان این مهم موردقبول و رایج بوده است به همین دلیل صرف‌نظر از ابعاد سیاسی آن، فردی که اعتقاد به قرآن و اسلام داشته باشد باید بر خود لازم و واجب بداند که به این وظیفه الهی عمل کند.

امام‌جمعه کاشمر با تأکید بر اینکه زن و مرد مسلمان باید بدانند که ترویج بی‌حجابی و دامن زدن به رفتارهای ضد عفاف و پوشش‌های نامناسب امروز به یک حرکت و نمایش سیاسی تبدیل‌شده است، گفت: همگان باید نسبت به موضوع حجاب درک داشته باشند، چراکه حجاب یک موضوع عادی نیست و دشمن در پشت موضوع بی‌حجابی به دنبال ترویج ابتذال، فرهنگ ضد دینی و ترویج فرهنگ استعمار و ضد کرامت انسانی است.

وی بابیان اینکه تبلیغ فرهنگ بی‌حجابی از خود بی‌حجابی بیشتر شایع شده و این دلیلی بر توطئه و دسیسه دشمن است، یادآور شد: شبکه‌های ماهواره‌ای و اجتماعی، تبلیغات غربی و نیز  تحلیل‌های افراد غیر مسؤول و غیر متعهد با قرار گرفتن پشت تفکرات غربی موجب شده تا افکار، عقاید و باور دینی و اخلاقی بسیاری از بانوان و جوانان ما نسبت به این حقیقت غیرقابل‌انکار یک نگاه منفی باشد و این هدف و توطئه دشمنان است.

طباطبایی با اشاره به اینکه دشمنان درصدد هستند که یک تصور غلط و توهم در فکر و اندیشه جوانان ما ایجاد کنند، ابراز کرد: حجاب صیانت از کرامت انسانی و عفاف نشان باعظمت بودن گوهر وجود زن است، به همین خاطر دشمنان در تلاش هستند زنی که سرچشمه همه فضیلت‌ها و تکامل جامعه بشری است با ترویج بی‌حجابی و بی‌بندوباری از جنس زن مایه‌ای برای رونق کالاهای استعماری خود بسازند و ابزاری برای شهوت، ثروت و قدرت به وجود آورند.

وی با تأکید بر اینکه زن ایرانی نباید دستمایه توطئه دشمان و ابزاری برای تأمین ثروت دشمنان و ترویج تفکر غرب باشند، ادامه داد: بانوان جامعه اسلامی نباید مبلغ و مروجی برای برنامه‌های فاسد غربی‌ها و ترویج بی‌حجابی در جامعه باشند، چراکه حجاب به زن هویت، استقلال، کرامت و تعالی می‌بخشد باعث پیشرفت و ترقی انسان می‌شود.

افزایش سطح غنی‌سازی برخورد قاطعانه بر بدعهدی اروپا است

امام‌جمعه داورزن در خطبه‌های نماز جمعه این شهر با تأکید بر اینکه افزایش سطح غنی‌سازی برخورد قاطعانه بر بدعهدی اروپاست، گفت: با پایان مهلت60 روزه ایران به اروپا گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران با افزایش سطح غنی‌سازی برداشته شد و به5/4 درصد رسید،از این حرکت مسؤولان تشکر می‌کنیم و این راهبرد برخورد قاطعانه روش درست با اروپاست که انتظار می‌رود با سرعت بیشتری انجام تا متوجه شوند تنها راه‌کار،عمل به تعهدات است.

حجت‌الاسلام جواد علی‌زاده با اشاره به بیانیه و تهدید اروپا افزود: تماس رئیس‌جمهور فرانسه با رئیس‌جمهور ایران مبنی بر فشار بیشتر برای جلوگیری از  گام‌های دیگر ایران‌ است، اما مسؤولان ما نباید اصلاً توجهی به این تهدیدها داشته باشند و با شجاعت این مسیر را ادامه دهند که آن‌ها هیچ غلطی نمی‌توانند بکنند و همه می‎دانیم تسلیم شدن ضررش چندین برابر خواهد بود و راه‌حل، استقامت در این مسیر است.

 وی شیخ زکزاکی را یک روحانی انقلابی ،نماد روحانیت مبارز و خستگی‌ناپذیر و نماینده تفکر انقلابی امام و رهبری در آفریقا دانست که میلیون‌ها نفر شیعه انقلابی و طرفدار انقلاب را تربیت کرد و دشمنان توطئه‎های زیادی علیه او انجام و وی را مسموم کردند که از سازمان کنفرانس اسلامی درخواست می‌کنیم برای حل مشکل ورود کرده و مجامع بین‌المللی با فشار بر دولت نیجریه شرایط انتقال او را به بیمارستان فراهم نمایند.

امام‌جمعه‌ داورزن به سالروز تأسیس نهاد مهم و ارزشمند شورای نگهبان‌ که در طول 40سال انقلاب نقش مهم و اساسی داشته است، اشاره کرد و افزود: اسلامی کردن قوانین و نظارت استصوابی در انتخاب برای جلوگیری از حضور عناصر غیر معتقد به انقلاب خدمت بزرگ شورای نگهبان است و دشمنی با این نهاد ارزشمند در خارج وعده‌ای در داخل به خاطر این تأثیر مهم و ارزشمند است.

وی با تبریک میلاد باسعادت آقا علی بن موسی‌الرضا(علیه‌السلام)امام مهربانی و همچنین دهه نورانی کرامت ابراز کرد:حضرت در نامه‌ای به عبدالعظیم حسنی(علیه‌السلام)فرمودند:به دوستدارانم سلام برسان در دل‌های خود راهی برای شیطان قرار ندهند،آنان را به راست‌گویی در گفتار و ادای امانت و ترک درگیری و جدال در کارهای بیهوده و بی‌فایده دعوت کن، دوستان ما نباید فرصت‌های گران‌بهای زندگی و وقت ارزشمند خود را به دشمنی با یکدیگر تلف کنند.

علی‌زاده با گرامیداشت روز ملی عفاف و حجاب یادآور شد: امروزه هم شبهات زیادی درباره این واجب و ضروری اسلام دارند،اما برخلاف تصور عده‌ای، آیات زیادی در این باب در قرآن کریم اشاره‌شده است.

امام‌جمعه داورزن تأکید کرد: حجاب برای زنان درواقع ارزش دادن به مقام انسانی زن و متوجه کردن آنان به این مقام بلند است پس حجاب را تاج بندگی می‌توان نامید،قلعه‌ای مستحکم برای حفظ ایمان زنان مؤمنه از حمله و هجمه همه شیاطین، پس محدودیت نیست بلکه حفاظت جسم و جان زنان در این هدیه دین است.

جمهوری اسلامی هرگز تن به مذاکرات بی‌خاصیت نخواهد داد

امام‌جمعه گناباد در خطبه‌های نماز عبادی سیاسی این شهر با گرامی داشت روز ملی عفاف و حجاب گفت: در ۲۱ تیر هزاران نفر از مردم خراسان در مسجد گوهرشاد توسط رضاخان پهلوی در سال ۱۳۱۴ شمسی به خاک و خون کشیده شدند.

حجت‌الاسلام حسن صادقی با اشاره به اینکه رضاخان از سوی اربابانش سه مأموریت داشت، یادآور شد: اول مبارزه با روحانیت که بزرگ‌ترین مانع بر سر راه استعمارگران بودند، دوم ممنوعیت عزاداری برای سید الشهداء که روحیه مبارزه با ستمگران را تقویت می‌کرد و سوم کشف حجاب برای ترویج بی‌بندوباری جهت هموار کردن راه قدرت‌های استکباری بود.

وی بابیان اینکه مردم مسلمان به‌عنوان اعتراض به کشف حجاب اجباری با پرچم‌داری عارف مجاهد علامه بهلول در مسجد گوهرشاد تجمع کردند، ابراز کرد: تجمع‌کنندگان دو درخواست داشتند اول لغو قانون کشف حجاب و دوم آزادی مرحوم آیت‌الله‌العظمی حسین قمی، اما رضاخان به‌جای شنیدن درخواست اجتماع‌کنندگان فرمان به خاک و خون کشیدن مردم را صادر کرد و چند هزار نفر را به شهادت رساند .

امام‌جمعه گناباد با تأکید بر اینکه شخصیت زن به بی‌حجابی و برهنگی و نشان دادن اندام جنسی و ترویج فساد نیست بلکه شخصیت و پیشرفت زن مسلمان به داشتن ایمان ، علم ، خدمت به خلق ، تربیت فرزندان شایسته و عفاف و حجاب است خاطرنشان کرد: خوشبختانه عده زیادی از زنان و بانوان ایران با حفظ حجاب و عفاف مدارج دانشگاهی را طی کرده و در تخصص‌های بالا در عرصه‌های آموزشی ، پژوهشی ، مدیریتی ، تربیتی و حتی ورزشی موجبات سربلندی نظام اسلامی را فراهم کردند.

 وی بابیان اینکه علامه بهلول پرچم‌دار قیام مسجد گوهرشاد است اما متأسفانه در همایش‌ها و برنامه‌ها در این خصوص نامی از این عالم بزرگوار برده نمی‌شود، یادآور شد: رسانه‌ها و مسئولین همایش‌ها باید از این شخصیت به‌عنوان نماد مبارزه با کشف حجاب رضاخانی و رهبر قیام مسجد جامع گوهرشاد یاد و تجلیل کنند و کوتاهی‌ها را در این خصوص جبران کنند .

صادقی با گرامیداشت هفته بهزیستی و تأمین اجتماعی از خدمات و تلاش‌های انجام‌شده این دو سازمان به افراد تحت پوشش خود تقدیر کرد و ابراز کرد: گناباد بیش از ۲۰۰ معلول و ۹۸۰ خانم سرپرست خانوار تحت پوشش بهزیستی و 65 هزار و 759 نفر نیز از خدمات تأمین اجتماعی استفاده می‌کنند.

وی با اشاره به 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان به‌فرمان حضرت امام افزود: شورای نگهبان هم ضامن جمهوریت و هم اسلامیت قوانین است که متأسفانه مورد هجمه قرار دارد و آن را متهم به استبداد می‌کنند.

خطیب جمعه گناباد با یادآوری بدعهدی اروپاییان و عمل نکردن به تعهدات برجمی ابراز کرد: در پی بدعهدی اروپائی‌ها و عمل نکردن به تعهدات برجمی ، ایران از شانزدهم تیر گام دوم غنی‌سازی اورانیوم را برداشت.

 صادقی بابیان اینکه ایران راهبرد مقاومت را انتخاب و هرگز تن به مذاکره‌های بی‌خاصیت نخواهد داد، خطاب به مجامع حقوق بشری متذکر شد: چهار سال از کشتار شیعیان نیجریه و زندانی کردن شیخ زکزاکی به علت برگزاری راهپیمایی روز قدس می‌گذرد اما هنوز اجازه درمان این عالم بزرگ و رهبر شیعیان نیجریه داده نشده است بنابراین از مجامع بین‌المللی و مدعیان حقوق بشر می‌خواهیم حداقل برای حفظ آبروی خود با تحت‌فشار قرار دادن دولت نیجریه اقدام لازم برای درمان شخصیت مذهبی به عمل‌آورند .

دشمنان به دنبال گرفتن ارزش‌های اسلامی از جامعه اسلامی هستند

امام‌جمعه تایباد ظهر امروز در خطبه‌های  نماز جمعه شهرستان در مسجد جامع امام صادق(ع)   با اشاره به هفته عفاف و حجاب گفت: عفاف و حجاب از ارزش‌های اسلام و دستور قرآنی است و ترویج بی‌حجابی و بدحجابی نقشه دشمنان نظام اسلامی است، دشمنان به دنبال گرفتن ارزش‌های اسلامی از جامعه اسلامی است و این در حالی است که عفاف و حجاب یک اصل قرآنی و دینی و مورد تأکید اسلام و آموزه‌های دینی است.

حجت‌الاسلام حسین ملکی  با تقدیر از مواضع قاطعانه مقام معظم رهبری در مقابل عهدشکنی سران کاخ سفید ادامه داد: سران کاخ سفید و به‌ویژه ترامپ بلوغ حیوانی دارد نه بلوغ انسانی، و این در حالی است که ایران اسلامی را دعوت به مذاکره می‌کنند ولی در فضای تحریم مذاکره با آمریکا عاقلانه نیست و سران کاخ سفید در طول 40سال گذشته نشان دادند که قابل‌اعتماد نیستند و قاطعیت مقام معظم رهبری و مردم و مسئولین ایران اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی‌های سران کاخ سفید و اتحاد و یکپارچگی مرد و مسئولین باعث خنثی‌سازی توطئه‌های استکبار جهانی شده و این ایستادگی و مقاومت را مردم در طول 40سال عمر بابرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران را به دشمنان نشان دادند و این رمز پیروزی است.

وی با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان عنوان کرد: حفظ جمهوریت و اسلامیت نظام اسلامی بر عهده نهاد مقدس شورای نگهبان است و دشمنان نظام اسلامی در آستانه انتخابات این نهاد مقدس را موردحمله قرار می‌دهد.

امام‌جمعه تایباد با اشاره به معضل بیکاری در شهرستان مرزی تایباد،  خواستار ساماندهی مسئله اشتغال در گمرک دوغارون شد و افزود: باید همه مسئولین شهرستان دست‌به‌دست هم بدهند و مشکل بیکاری را در شهرستان رفع نمایند و بحمدالله شهرستان تایباد دارای پتانسیل خوبی در بحث اشتغال به‌ویژه در گمرک دوغارون است و باید از این ظرفیت در راستای رفع بیکاری تلاش کرد.

شورای نگهبان از سوی گروه‌های به‌ظاهر مترقی غرب‌گرا مورد هجمه قرار می‌گیرد

امام‌جمعه سبزوار ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر گفت: شورای نگهبان از ارکان اصلی انقلاب و ضامن جمهوریت و اسلامت قوانین و حافظ قانون اساسی است که از سوی گروه‌های به‌ظاهر مترقی غرب‌گرا مورد هجمه قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام غلامرضا مقیسه با اشاره به وضعیت جسمی شیخ ابراهیم زکزاکی اظهار کرد: این عالم مبارز  وضعیت جسمی خوبی ندارد و باید اقدامی از سوی مجامع بین‌المللی حقوق بشر برای آزادی وی صورت بگیرد.

وی افزود: سازمان‌های اسلامی مقدمات پزشکی و درمان وی را فراهم  کنند و نهادهای بین‌المللی حامی حقوق بشر نیز با محکوم نمودن جنایات دولت نیجریه زمینه  آزادی شیخ زکزاکی  را فراهم کنند.

 امام‌جمعه سبزوار ادامه داد: شیخ زکزاکی مسلمانی مبارز در مسیر مکتب اهل‌بیت (ع) است که  تحولی بزرگ در رواج اسلام و شیعه در نیجریه  ایجاد کرده و  باوجوداینکه در  محاکمه تبرئه  و جرمی برای او ثابت نشده اما در بازداشت به سر می‌برد.

مقیسه همچنین با اشاره به 26 تیرماه سالروز تأسیس شورای نگهبان گفت: این نهاد از ارکان اصلی انقلاب و ضامن جمهوریت و اسلامت قوانین و حافظ قانون اساسی است که از سوی گروه‌های به‌ظاهر مترقی غرب‌گرا مورد هجمه قرار می‌گیرد.

شورای نگهبان پاسبان انقلاب اسلامی است

 امام‌جمعه بردسکن امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بردسکن با گرامیداشت هفته حج و روز عفاف و حجاب و دهه کرامت اظهار کرد: دشمنان ایران با یک سری از بزهکاری‌ها، بنیان خانواده‌ها را نشانه گرفته‌اند.

حجت‌الاسلام علی‌اصغر امینی  حجاب اسلامی را گوهر یک زن دانست و ابراز کرد: داشتن حجاب اسلامی اقتدار زنان را می‌رساند و در این راه نباید زنان ما با انجام بدحجابی و بی‌حجابی زمینه گناه را برای خود و دیگران به وجود آورند.

 وی بابیان اینکه خانواده‌ها باید نسبت به توطئه‌های دشمنان  مواظب باشند، افزود: دشمن سعی دارد با سرگرم کردن خانواده‌ها ما را به موضوع بی‌حجابی زنان، وقت مبارزه را از ما بگیرد و ما را مشغول یکسری از اموری نمایند که علاوه بر اینکه برای ما سودی ندارد دشمنان نیز از آن استفاده می‌برند.

 امام‌جمعه بردسکن با اشاره به اعزام حجاج بیان کرد: حج ما زمانی مقبول است که برائت از دشمنان را صدا بزنیم و باید تمام دستورات حج ابراهیمی را که دوری از حج لیبرالی و یا حج آمریکایی است را پیاده کنیم.

امینی از شورای نگهبان به‌عنوان امید انقلاب اسلامی، حافظه نظام و انقلاب نام برد و یادآور شد: شورای نگهبان دارای جایگاه رفیعی است که نقش اساسی را در کشور داشته و خواهد داشت.

منبع : فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.