اهالی سینما به درستی می‌دانند حضور پولشویان در سینمای امروز ایران در جهت غارت بیت المال و تخریب سینما و ایجاد انحصار و انزوای سینماگران مستقل، سهم و نقش دارند که نباید نادیده گرفته شوند.

صف‌آرایی در برابر قبیله پولشویان سینما با چند اما و اگر

 قدس آنلاین: شورای عالی تهیه کنندگان سینمای ایران در اطلاعیه‌ای با اعلام مواضع روشن و شفاف برای مقابله جدی با پولشویان که در بروز نابسامانی‌های سینما نقشی مشخص دارند وارد کارزار شده است. شورای یاد شده در بیانیه خود تهیه کنندگان سینمای کشور را به پرهیز از هر گونه همکاری با پولشویان و مبارزه با آنها دعوت کرده است. با خشنودی از این اقدام مهم شورای عالی تهیه کنندگان ذکر نکاتی در این ارتباط ضروری و تعیین کننده است.

اهالی سینما به درستی می‌دانند که افزون بر حضور و فعالیت قبیله پولشویان، دار و دسته مافیا و ابتذال گراها هم در سینمای امروز ایران در جهت غارت بیت المال و تخریب سینما و ایجاد انحصار و انزوای سینماگران مستقل، سهم و نقش دارند که نباید نادیده گرفته شوند.

از همین رو چنانچه قرار است برای پاک و سالم‌سازی سینما از وجود مفسدان و از جمله قبیله پولشویان مبارزه ای فرهنگی اجتماعی و قانونی شکل بگیرد، باید مبارزان راه آزادی سینما از یوغ جهل و قدرت و ثروت های آلوده و سرمایه‌های کثیف با عزم راسخ و همت بلند در کنار مبارزه با پولشویان با مافیا و ابتذالگراها هم مبارزه کنند.

از این دو مهم تر مبارزه با افراد و جریان‌هایی است که شرایط ورود و فعالیت مافیا و پولشویان و ابتذالگراها را در سینما مهیا کرده‌اند و همچنان از آنها حمایت می‌کنند. به همین دلایل اگر بیانیه شورای عالی تهیه کنندگان شعار نیست و به راستی مبارزه‌ای در کار است، باید مبارزه‌ای همه جانبه، قدرتمندانه، یکپارچه، فراگیر و مستمر باشد و سینماگران به ویژه تهیه‌کنندگان سینما با هر چهار جریان تخریبگر سینما یعنی مافیا، پولشویان ، ابتذالگراها و حامیان آنها مبارزه کنند.

در این مقابله و مبارزه حتی اگر یکی از چهار طیف مذکور آگاهانه یا ناآگاهانه نادیده یا کم دیده گرفته شود، مبارزه دوستان دور باطل و حرکتی بدون نتیجه خواهد بود.  این جدال عزت و شرف می‌تواند و باید مبارزه‌ای بزرگ برای احیای ساختار، مناسبات و حرمت و اعتبار سینمای ایران باشد. بنابراین شعار، رفاقت و هدیه برنمی‌تابد. مردم ایران و دوستداران سینما، مدافع و ناظر همت مبارزان سلامت اندیش سینما با آلودگی‌ها و فسادهای جاری در عرصه های فرهنگ و هنر به ویژه سینما هستند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.