وزارت خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای به خبر توقیف یک نفتکش در خلیج فارس واکنش نشان داد و اعلام کرد که در تلاش است تا اطلاعات بیشتری در این رابطه به دست آورد.

واکنش انگلیس به توقیف نفتکش خارجی توسط ایران

قدس آنلاین

وزارت خارجه انگلیس روز پنج‌شنبه اعلام کرد در تلاش است تا اطلاعات بیشتری درباره نفتکشی که در نزدیکی سواحل ایران توقیف شده، به دست آورد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، در بیانیه لندن که پس از اعلام خبر توقیف یک نفتکش توسط ایران منتشر شده، آمده است:  «پیرو انتشار گزارش‌هایی درباره توقیف یک نفتکش در خلیج [فارس]، در تلاش هستیم تا اطلاعات بیشتری به دست آوریم.»

این بیانیه می‌افزاید: «همچنان به مسئولان ایرانی توصیه می‌کنیم که از میزان تنش در منطقه بکاهند.»

واکنش لندن، به بیانیه‌ای است که ساعتی پیش از سوی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ارتباط با توقیف یک کشتی خارجی حامل سوخت قاچاق منتشر شد.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «طی عملیات رصد و کنترل ترددهای شناوری در خلیج فارس به منظور کشف و مقابله با قاچاق سازمان‌یافته، در روز یکشنبه مورخ ۲۳ / ۴ / ۹۸ گشت‌های شناوری منطقه یکم دریایی سپاه در خلیج فارس و تنگه هرمز پس از اطمینان از حمل قاچاق سوخت توسط یکی از کشتی‌های خارجی در اقدامی غافلگیرکننده، این کشتی را که حامل یک میلیون لیتر سوخت قاچاق بود پس از هماهنگی و حکم مراجع قضائی، در جنوب جزیره لارک توقیف کردند.»

دولت انگلیس هفته گذشته با یورش به یک کشتی حامل نفت ایران در نزدیکی تنگه جبل طارق، این کشتی را توقیف کرد. لندن مدعی است که این اقدام را با هدف ممانعت از نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه انجام داده است. این در حالی است که این تحریم‌ها صرفا برای کشورهای عضو اتحادیه اروپا لازم‌الاجراست و ثانیا مقصد این کشتی اساسا سوریه نبوده است.

پس از توقیف کشتی حامل نفت ایران، مقام‌های انگلیسی از احتمال اقدام ایران ابراز نگرانی کرده و حضور نظامی خود را در منطقه افزایش دادند. جمهوری اسلامی ایران، اقدام لندن را «راهزنی دریایی» توصیف کرده است.

منبع: خبر آنلاین

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.