نماینده گناباد و بجستان در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهرامام رضا(ع) که از سال ۱۳۷۲ شروع شده است پیشرفت فیزیکی بسیار اندکی دارد.

دولت سال گذشته نسبت به بودجه زیارت بی توجهی کرد

حمید بنایی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار داشت: علی رغم اینکه برای بودجه زیارت و ثبت آن در بودجه سالانه کشور تلاش های بسیاری از سوی نمایندگان استان خراسان رضوی و بویژه مشهد صورت گرفت اما سال گذشته دولت یک ریال از این بودجه را اختصاص نداد.

وی تصریح کرد: از طرفی در حالی که این بودجه با محوریت استان خراسان رضوی و شهر مشهد شکل گرفت و اگر تمام مبلغ ردیف بودجه زیارت نیز به این استان پرداخت می شد کافی نبود اما استان هایی نظیر قم و فارس نیز به ان افزوده شدند.

بنایی بیان داشت: طرح بازآفرینی بافت فرسوده اطراف حرم مطهرامام رضا(ع) نیز که از سال ۱۳۷۲ شروع شده است پیشرفت فیزیکی بسیار اندکی دارد که دولت در این زمینه نیز باید توجه ویژه ای داشته باشد .

رئیس مجمع نمایندگان استان خراسان رضوی افزود: در سفر دولت در سال ۱۳۹۶به استان ۲هزار و ۱۶۰میلیارد تومان برای اجرای سه ساله پروژه های استان خراسان رضوی در نظر گرفته شد که سال گذشته در حدود ۴۵۰میلیارد تومان آن تخصیص داده شد وقرار است تا پایان سال جاری نیز دولت هزار و ۷۰۰میلیارد تومان آن را تخصیص دهد که امیدواریم به مرحله عملیاتی برسد.

بنایی با بیان اینکه در حالی که ۶درصد گستره جغرافیایی و ۷درصد جمعیت کشور بدون در نظر گرفتن زائران  در استان خراسان رضوی می باشد اما بین ۴تا ۴.۵درصد بودجه کشور مربوط به این استان است، افزود: سال گذشته تخصیص بودجه استان خراسان رضوی رضایت بخش نبود که انتظار می رود دولت امسال این موضوع را جبران کند.    

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.