تشکیلات بهائیت در ایران با دستور مرکز اصلی فرقه در اسرائیل اشخاص و کارمندان بخش‌های مختلف را شناسایی کرده تا برای مقاصد جاسوسی و همچنین پیاده‌کردن خواسته‌های بهائیت در ایران، از آنان استفاده کند.

یک پروژه‌ نفوذ بهائیت در نهادهای مختلف جمهوری اسلامی ایران

قدس آنلاین: کلیشه همیشگی بهائیان این است که هم‌فرقه‌ای‌هایشان فقط و فقط به خاطر بهائی بودن دستگیر می‌شوند. چه بسیار بزهکاری‌ها و خرابکاری‌هایی که پشت مظلوم‌نمایی این جماعت پنهان شده و باعث دردسرهای بین‌المللی برای کشورمان ایران، شده‌است.

یکی از این پرونده‌ها که عمق فعالیت‌های اطلاعاتی و ارتباط این فرقه با بیگانگان را رو می‌کند، مربوط به «الف» است که اسرائیل مقصد داده‌ها و فعالیت‌های جاسوسی‌اش بود. جرم نامبرده که چند ماه پیش بازداشت شده، در سایت‌های بهائی و حقوق‌بشری «بهائی بودن» مطرح گردیده اما در این گزارش، گوشه‌ای از فعالیت‌های خطرناک جاسوسی وی با مستندات مربوط ارائه می‌شود.

بعد از بررسی‌های صورت گرفته و زدن رد این مهره تشکیلاتی، مشخص شد تشکیلات بهائیت در ایران با دستور مرکز اصلی فرقه در اسرائیل (موسوم به بیت‌العدل) اشخاص و کارمندان بخش‌های مختلف از دولت گرفته تا قوه‌قضاییه و ... را شناسایی کرده و توسط اشخاصی چون احمدآیی، پتانسیل همکاری را در آن‌ها ارزیابی می‌نمود تا برای مقاصد جاسوسی و همچنین پیاده‌کردن خواسته‌های بهائیت در جمهوری اسلامی ایران، از آنان استفاده کند.

ضمن بررسی لوازم این عنصر بهائی، دستنوشته‌هایی از وی پیدا شد که در آن سوژه‌های مورد نظر تشکیلات و اطلاعات شخصی مربوط به برخی از آن‌ها درج شده بود. در این پروژه و مستندات مربوط به آن، حتی نحوه آشنایی با چهره‌ها که برخی در سخنرانی‌ها و مناسبت‌ها اتفاق افتاده بود نیز ذکر گردیده بود.

احمدآیی، با دسته‌بندی نهادها، آدرس و اطلاعات تماس با این مراکز را ثبت کرده و با شناسایی برخی افراد در هر حوزه، اطلاعات شخصی آن‌ها را به همراه مسئولیتشان در آن مرکز، گردآوری می‌نمود. در مقابل نام برخی افراد توضیحاتی در مورد امکان مراودات بعدی، سلایق ارتباطی و حتی مسجدی که فرد در آن نماز می‌خواند نیز ذکر شده‌است!

از اداراتی که جزو اهداف این تیم بهائی بودند می‌توان به ستاد حقوق بشر قوه قضاییه، کمیسیون‌های حقوق بشری، وزارت کشور، شرکت‌های وابسته به قوه قضاییه، شورای عالی انقلاب فرهنگی، وزارت علوم، استانداری‌ها، کارمندان مجمع تشخیص مصلت نظام و دیوان عالی کشور، کارشناسان قضایی، برخی قضات، کارمندان وزارت‌خانه‌ها، کانون وکلای دادگستری، سازمان سنجش و آموزش عالی کشور، دفترریاست جمهوری، کانون مدافعان حقوق بشر، برخی از وزرا و حتی اشخاصی از بستگان رئیس جمهور و امثالهم را در این لیست می‌توان مشاهده کرد. با توجه به حوزه گسترده این پروژه و قدمت آن، شیرین عبادی از جمله افرادی بود که در کانون وکلا با این عناصر آشنا شده و از همین طریق با تیمشان فعالیت می‌کند.

از یادداشت‌های این جاسوس بهائی مشخص است که وی سعی در جلب همکاری اشخاص مطلع، مهم و مؤثر با سرویس اطلاعاتی اسرائیل، جاسوسی و تأثیرگذاری بر امور مختلف، با نیت پیاده‌کردن اهداف تشکیلات بهائی را داشت.

در طی این پروژه نفوذ و جاسوسی، جدولی تهیه شده بود که اشخاص مورد نظر برای برقراری رابطه و جذب، در آن مورد ارزیابی قرار گرفته و با ذکر سمت و درج برخی اطلاعات شخصی، به میزان تمایلشان برای همکاری با سرویس‌های اطلاعاتی، امتیازدهی شده بود.

شخص احمدآیی به صورت دستنویس نحوه ارزیابی را نشانه‌گذاری می‌نمود؛ به این شکل که افرادی که چراغ سبز نشان داده با بیشترین میزان همکاری و همراهی چهار ستاره در کنار اسمشان درج می‌کرد و به ترتیب برای افراد نه‌چندان همراه، از یک ستاره استفاده می‌شد. آنچه جای بحث است گیرنده‌های این اطلاعات در اسرائیل هستند، آیا می‌توان باور کرد سوریس‌های اطلاعاتی رژیم صهیونیستی از چنین اطلاعات دقیقی بی‌بهره بوده و با ارتباط نزدیکی که با مرکز فرقه در کشورشان دارند آن‌ها را رصد نکنند؟! در ادامه بخش‌هایی از این دست‌نویس‌ها ارائه شده‌است.

بخش دیگری از این مأموریت، به ارتباط و تأثیرگذاری بر خبرنگاران معطوف می‌شد. ایمیل‌های عناصر بهائی به آتوسا احمدآیی حاوی اطلاعاتی در مورد خبرنگاران است تا با ارتباط با این مهره‌های خبری، بر نهادهای اطلاع‌رسانی داخلی و خارجی جهت‌دهی دلخواه تشکیلات صورت گیرد.

گستره خوش‌خدمتی این جاسوس بهائی تا آنجا پیش می‌رود که هیئت سرپرستی روابط عمومی تشکیلات بهائی، ضمن تبادل اطلاعاتی با اسرائیل، از مرکز اصلی فرقه در اسرائیل، درخواست تجلیل از وی را می‌دهد.

این تنها بخشی از چندین پروژه جاسوسی بهائیت است که همگی بدون استثناء به اسرائیل فرستاده می‌شوند و نیازمند توجه و پیگیری بیشتری از نهادهای مسئول برای جلوگیری از مسموم کردن فضا و تبادل اطلاعاتی توسط این مهره‌های بهائی می‌باشد.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.