سخنگوی دولت از موضع قبلی خود در مورد الزام دولت به ارائه گزارش سالانه به مجلس عقب‌نشینی کرد و گفت: دولت قانون را اجرا می‌کند.

نظر هیئت حل اختلاف در مورد گزارش سالانه به مجلس را هر چه باشد اجرا می‌کنیم

قدس آنلاین: علی ربیعی در نشست خبری امروز سخنگویی دولت  در پاسخ به سوال خبرنگار قدس آنلاین درمورد دلیل مقاومت دولت در برابر الزام به ارائه گزارش سالانه رئیس جمهور و وزرا به مجلس در شرایطی که شعار رئیس جمهور شفافیت بوده و آیین نامه داخلی مجلس پس از قانون اساسی یکی از محکم‌ترین قوانین است که اصلاحاتش به تأیید شورای نگهبان رسیده، اظهار داشت: 

ما به تمام قوانین احترام می گذاریم و به آنها عمل خواهیم کرد و هر آنچه در نهایت قانون شود را نیزاجرا می کنیم.

سخنگوی دولت با تایید اینکه شعار دولت قانون‌مداری بوده و  تأکید بر اینکه ما هر وقت به قانون عمل نکردیم  زیان دیدیم، افزود: منتها دولت این حق را هم دارد  که بگوید وقتی تذکر، سوال و استیضاح وزرا و رئیس جمهور در قانون به عنوان ابزار و حق مجلس برای نظارت پیش‌بینی شده ،آیا اینکه سالی یکبار هم  به مجلس برویم و گزارش عملکرد بدهیم و بر اساس آن گزارش ها یک دسته از رفتارها دیگری سامان بگیرد  . مفید به فایده است و شفافیت بیشتر ی ایجاد می‌کند. ما تأثیر انرا اینگونه نمی‌دانیم و فکر می کنیم این روند موجب تشتت و حتی عدم شفافیت بیشتر در زمینه گزارشها خواهد شد

ربیعی با تأکید بر اینکه ما نگفتیم که قانون را اجرا نمی‌کینم، اظهار داشت:   دولت فقط دیدگاه خودش را در مورد این قانون تبیین کرده است.

وی افزود: آقای امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه اخیر هیئت دولت این تغییر در آیین نامه داخلی مجلس را مطرح و برای هیئت وزیران تشریح کردند و قرار شد نامه‌ای درباره آثار و تبعات آن و آنچه که دولت  فکر می‌کند ناهمخوانی این مصوبه با قانون اساسی است را  خدمت مقام معظم رهبری ارسال کنیم و ایشان هم موضوع نامه رئیس جمهور را به هیئت حکمیت و حل اختلاف بین قوا ارجاع دادند که ریاست آن‌را  حجت الاسلام ابوترابی بر عهده دارند و هرچه نتیجه بررسی و نظر این هیئت باشد را اجرا می‌کنیم.

سخنگوی دولت بار دیگر تصریح کرد: ما فکر می‌کنیم سازوکار موجود کفایت می‌کند چون همین حالا هم بخش بزرگی از وقت و انرژی وزرای ما برای شفاف سازی و پاسخگویی صرف می‌شود که شاید این میزان انرژی و وقت لازم باشد اما هرچیزی را باید به اندازه خودش دید.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.