آذربایجان شرقی-بنا بر آمار منتشره تلفات جاده‌ای در استان آذربایجان شرقی تا سال ۹۵ روند کاهشی داشت اما متأسفانه از سال ۹۶ این آمار روند افزایشی به خود گرفته است.

اجرای طرح ضربتی برای ارتقای ایمنی راه‌های ناایمن

قدس آنلاین-گروه استان ها:در سال ۹۵ تعداد تلفات جاده‌ای در این استان معادل ۴۷۰ نفر بود که ۴۳ نفر در جاده‌های روستایی و ۴۲۷ نفر در جاده‌های درون‌شهری جان باختند اما این آمار در سال ۹۶ باکمی افزایش به  ۴۹۹ نفر رسید.

بنا بر آمار منتشره  اما متأسفانه تعداد تلفات جاده‌ای در سال ۹۷ به ۹۱۷  نفر رسید و موجب شد این استان رتبه ششم کشور را ازنظر تعداد فوتی‌های جاده به خود اختصاص دهد.

آمار نگران‌کننده

تلفات در جاده‌های روستایی و برون‌شهری استان طی ۲ سال اخیر با سیر صعودی همراه بوده و نیازمند تصمیمات و اقدامات جدی برای افزایش ایمنی و کاهش آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای است.  

متأسفانه باوجوداینکه آمار تلفات جاده‌ای در سال ۹۵ از تعداد ۴۷۰ نفر تجاوز نکرد اما فقط در ۳ ماهه ابتدایی سال جاری تعداد ۲۳۰ نفر در جاده‌های این استان جان خود را از دست دادند که این آمار نگران‌کننده است.

مدیرکل پزشکی قانونی آذربایجان شرقی تعداد جان‌باختگان تصادفات استان را در سه‌ماهه نخست امسال ۲۳۰ نفر اعلام  می‌کند و می‌گوید: این آمار در مقایسه با مدت‌زمان مشابه سال گذشته که تعداد کشته‌ها ۲۰۴ نفر بود حدود ۱۳ درصد افزایش داشته است.
آرتین کمالی ابراز می‌کند: بیشترین تلفات حوادث رانندگی در طی این مدت به ترتیب با ۱۶۲ فوتی در جاده‌های برون‌شهری و روستایی، ۴۸ نفر در مسیرهای درون‌شهری، ۴ نفر در جاده‌های خارج از استان یا نامعلوم گزارش‌شده است.

علت تصادفات

در همین رابطه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ازجمله سید حمزه امینی بخشی از آمار افزایش تصادفات به‌ویژه در مناطق روستایی را به راه‌های غیراستاندارد و فاقد ایمنی ربط می‌دهد.

نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ازجمله سید حمزه امینی بخشی از آمار افزایش تصادفات به‌ویژه در مناطق روستایی را به راه‌های غیراستاندارد ربط می‌دهندنماینده مردم هشترود و چاریماق با اشاره به وضعیت راه‌های حوزه انتخابیه خود اظهار می‌کند: در بخش‌هایی از این منطقه احداث راه‌های فرعی بیش از ۲۵ سال است که آغازشده اما تمام نشده است.

وی بیان می‌کند: پیش‌ازاین معاون وزیر راه و شهرسازی به این منطقه سفری داشت و حتی قول‌هایی هم داده شد اما درواقع اتفاقی نیفتاد.

وی عنوان می‌کند:  برخی روستاهای استان حتی راه خاکی هم ندارند و بسیاری از آن‌ها نیز که درگذشته آسفالت شده‌اند به علت عدم رسیدگی از سوی راهداری به‌شدت تخریب شدند.

اجرای طرح ضربتی

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای آذربایجان شرقی در همین حال از اجرای طرح‌های ضربتی بهسازی و اصلاح راه‌ها در این استان خبر می‌دهد.

اروج علی علیزاده در این رابطه توضیح می‌دهد: در همین راستا اصلاح و بهسازی راه‌های اصلی و ۵ محور مهم استان و همچنین راه‌های روستایی و فرعی از اواسط تیرماه به مرحله اجرا گذاشته‌شده است.

وی بابیان اینکه آمار تصادفات و تعداد تلفات جاده‌ای استان در ماه‌های مرداد و شهریور نسبت به سایر زمان‌ها بیشتر و نیاز است می‌افزاید: در حال حاضر ۳۵۰۰ کیلومتر راه خاکی و ۶۵۰۰ کیلومتر راه آسفالت روستایی در استان وجود دارد که رسیدگی به وضعیت این راه‌ها زمان و اعتبار زیادی را می‌طلبد.

وی بابیان این‌که راه‌های روستایی و فرعی ماشین‌آلات خاصی را برای بهسازی با توجه به مسیرها می‌طلبد، می‌گوید: ۲۵۰ دستگاه و ۳۰۰ نفر نیروی فنی در این راه‌های فرعی و روستایی مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.