خراسان شمالی-سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی از اجرای فاز دوم و سوم بخش سلول‌های بنیادین در این استان توسط دانشگاه خبر داد و گفت: به‌زودی با اختصاص مکان مناسب و اتاق های ایزوله، بخش سلول درمانی در بجنورد راه اندازی می‌شود.

راه اندازی مرکز درمانی سلول های بنیادین در خراسان شمالی

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، دکتر سید احمد هاشمی در دیدار با معاون پژوهشی و پژوهشگران حوزه سلول‌های بنیادین دانشگاه، اظهار داشت: پس از سفر معاون رئیس جمهور و با حمایت مساعد دکتر ستاری به منظور اختصاص اعتبار به مرکز پژوهشی سلول‌های بنیادین دانشگاه، به‌زودی فاز دوم و سوم این بخش اجرایی می شود.

وی فاز نخست این طرح را شامل ارائه مقاله و چهار طرح با موضوعات مختلفی از جمله سلول‌های بنیادی، پزشکی بازساختی، مهندسی بافت و ارائه آن به صندوق حمایت از پژوهشگران عنوان کرد.

دکتر هاشمی یادآور شد: هدف دانشگاه خارج کردن علم سلول های بنیادی از آزمایشگاه ها و به‌کارگیری آن در خدمت جامعه به ‌منظور حل معضلات درمانی و ناباروری است.

وی ادامه داد: در این حوزه خراسان شمالی با حضور پژوهشگران عرصه سلول های بنیادی صاحب نظر بوده و به موفقیت‌های خوبی دست یافته است.

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان‌شمالی تاکید کرد: دانشگاه به سمت استفاده از پتانسیل شرکت های دانش بنیان در حرکت است.

دکتر هاشمی افزود: از ایده های علمی شرکت هایی که بازدهی خوبی داشته باشند، استقبال، و حوزه‌هایی که برای دانشگاه هزینه بر بوده و سودآوری ندارد، تعطیل می شود.

وی در بخشی از سخنان خود از راه اندازی کلنیک زخم دانشگاه علوم پزشکی خبر داد و افزود: این کلنیک طب مکمل برای درمان زخم بیماران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.