خراسان شمالی- معاون توسعه مدیریت و منابع اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی و متخصص بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان گفت: در آب های استان این ظرفیت و استعداد وجود دارد که شاه میگوی آب شیرین پرورش یابد.

آب‌های خراسان‌شمالی مستعد پرورش شاه میگو

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی دامپزشکی خراسان شمالی، دکتر حسین یاوری افزود: در بخش های غربی کشور روی این نوع از میگو کار شده و به دستاوردهای خوبی نیز رسیده و آب های این استان نیز مستعد پرورش این گونه از میگو است.

به گفته وی می توان در آب های سد شیرین دره و رودخانه اترک این گونه از میگو را پرورش داد.

یاوری با اشاره به این که در آب های این استان گونه های بومی از میگو دیده شده اند، ادامه داد: در مرحله نخست بهتر است تا یک گروه مطالعاتی وارد عرصه شود و برای شناسایی این گونه ها مطالعات لازم را انجام دهد.

وی اظهار داشت: در حال حاضر این گونه از میگوها به طور خود به خودی تکثیر می شوند و صیدی نیز انجام نمی شود.

این مقام مسئول تصریح کرد: می توان با شناسایی گونه های میگوی تکثیر یافته در استان، این گونه با ارزش را در استخرهای خاکی، استخرهای بتنی پرورش ماهی قزل آلا و دریاچه پشت سد شیرین دره پرورش داد.

این متخصص بهداشت و مدیریت بیماری های آبزیان با بیان این که میگو یک محصول صادرات محور است، تصریح کرد: ارزش هر کیلوگرم میگو بین ۱۰ تا ۱۵ دلار است که باید برنامه ریزی های لازم را روی این محصول انجام داد و در گام نخست به شناسایی و مطالعه نیاز دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.