۱۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۳۳
کد خبر: 665736

‌از ساعاتی پیش طبقه منفی ۱ و ۲ هتل آسمان شیراز واقع در خیابان رودکی دچار آتش‌سوزی شده که با تخلیه مواد اشتعالزا در مجاورت این دو طبقه و نجات جان همه افرادی که در این دو طبقه حضور داشتند، هم‌اکنون نیروهای آتش نشانی شهرداری شیراز در محل حادثه برای اطفاء کامل حریق در حال عملیات هستند.

هتل آسمان شیراز آتش گرفت

قدس آنلاین: مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز در گفت‌وگو با ایسنا ‌بیان کرد: با اعلام این گزارش، سریعا شش ایستگاه انش نشانی به موقعیت حادثه اعزام شدند.

محمدهادی قانع با بیان اینکه با بررسی‌ها به سرعت مشخص شد که طبقه منفی ۱ و ۲ این هتل دچار آتش سوزی شدید شده، وجود تشک‌هایی از جنس فوم، مخازن تینر و گازوییل در نزدیکی این دو طبقه را دلیل آتش سوزی اعلام کرد.

وی عنوان کرد: نیروهای آتش نشان ما در مرحله اول جان خود را به خطر انداختند و با حضور در طبقه منفی ۱ همه افرادی که در اتش گرفتار شده بودند را به پشت بام هتل انتقال دادند و سپس در طبقه منفی ۲ حضور پیدا کردند و همه افراد را به بیرون از هتل هدایت کردند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اضافه کرد: به دلیل نوع ماده سوختنی که موجب بروز آتش شد، آتش سوزی همچنان ادامه دارد اما کاملا تحت کنترل است و تا لحظاتی دیگر به طور کامل اطفاء خواهد شد.

قانع تاکید کرد که اگر نیروهای آتش نشان به موقع حضور پیدا نکرده بودند، امکان سرایت آتش به دیگر طبقات و تلفات جانی قطعا وجود داشت اما آتش نشانان ما با غیرت وارد طبقات درگیر با آتش شدند و جان افراد را نجات دادند.

وی خاطرنشان کرد که طبقات منفی ۱ و ۲ درگیر شعله‌های سنگین آتش بود که با خارج کردن بشکه‌های تینر و دیگر مواد اشتعالزا، در حال حاضر نیروها تنها در حال اطفاء حریق هستند.

تجمع شدید دود در طبقات منفی هتل آسمان شیراز

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اعلام کرد که که علی رغم اطفاء کامل اتش در طبقات منفی هتل آسمان اما شاهد تجمع دود شدید در این هتل هستیم و تلاش برای تخلیه دود تا ساعات دیگر ادامه دارد.

علیرضا عدلو در گفت‌وگو با ایسنا، بیان کرد: به همه کارکنان هتل سیستم تنفسی برای خروج از موقعیت حادثه داده شده و هم‌اینک نیروهای امدادی و اطفایی در حال جست وجو در تمام اتاق‌های این هتل برای خروج احتمالی افرادی که در هتل حضور دارند، هستند.

وی افزود: در آغاز آتش سوزی فردی در میان داربست‌ها هنگام خروج گرفتار شده بود که با تلاش نیروهای آتش نشان به پایین هتل انتقال داده شد .

مدیر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز با بیان اینکه این آتش‌سوزی حوالی ساعت ۱۱:۳۰ در هتل آسمان شیراز رخ داد، گفت: پیش‌بینی می‌شود با اطفاء کامل حریق، حدود چهار ساعت دیگر تجمع دود شدید در زیرزمین این هتل نیز تخلیه شود.

عدلو با بیان اینکه آتش‌نشانان از ۵ ایستگاه با ۱۰ ماشین و تانکر آبرسان به محل اعزام شدند، عنوان کرد: در حال حاضر آتش به صورت کامل مهار شده و همه کارگران حاضر در هتل در سلامت قرار دارند

وی علت حادثه را دپو کردن تشک‌های فومی در زیرزمین این هتل در حال ساخت ذکر کرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.