رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌های آمریکا ضمن تشریح آخرین اقدامات این فراکسیون، گفت: کمیته‌ای در حوزه مالی، پولی و بانکی نیز تشکیل شده که این کمیته راهکارهای نقل و انتقال پول و دور زدن تحریم‌ها را بررسی می‌کند.

تشکیل کمیته‌های چندگانه برای مقابله با تحریم‌های آمریکا در مجلس

قدس آنلاین: محمدعلی پورمختار رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌های آمریکا در مجلس شورای اسلامی، در تشریح روند عملکرد و فعالیت این فراکسیون، گفت: در مدت زمانی که  فراکسیون تشکیل شده، ۸۵ نماینده به عضویت این فراکسیون درآمده‌اند و کمیته‌هایی نیز در فراکسیون برای تقسیم و پیشبرد وظایف، شکل گرفته است.

وی با بیان اینکه کمیته‌ای تشکیل شده تا از ظرفیت دیپلماسی مجلس برای پیشبرد اهداف تشکیل شود، افزود: گروه‌های دوستی و سفرهایی که انجام می‌دهند که در این سفرها، زمینه افزایش مراودات و مبادلات اقتصادی را فراهم و در رابطه با عدم تبعیت از تحریم‌های آمریکا، مذاکره کنند.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌ها با بیان اینکه ۲۵ کشور از سوی آمریکا تحریم شده‌اند، ادامه داد: در هیمن راستا نیز کمیته‌ای تشکیل شده است؛ این کشورها موارد اشتراک فراوانی دارند که یکی از راهکارهای مقابله با تحریم‌ها این است که این کشورها دور هم جمع شوند و با استفاده از ظرفیت‌شان، با تحریم‌های آمریکا مقابله کنند؛ مطالعات کافی نیز در این زمینه انجام و مقدمات این مراودات نیز فراهم شده است.

پورمختار با تأکید بر اینکه کمیته‌ای در حوزه مالی، پولی و بانکی نیز تشکیل شده است، اضافه کرد: این کمیته راهکارهای نقل و انتقال پول و دور زدن تحریم‌ها را بررسی می‌کند.

رئیس فراکسیون مقابله با تحریم‌ها، تصریح کرد: با برگزاری مستمر جلسات فراکسیون مقابله با تحریم‌ها و حضور مستمر مدیران وزارت خارجه و فعالان عرصه اقتصادی، امیدواریم هر چه سریع‌تر جمع‌بندی لازم از این اقدامات صورت گرفته و گزارش‌های لازم به نهادها و سازمان‌های متولی ارسال شود.

انتهای‌پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.