مجموعه شیرخوارگاه هلال احمر خراسان رضوی در مشهد که از پیش از انقلاب در مشهد میزبان رشد و پرورش هزاران کودک بی‌سرپرست بود و در سال‌های اخیر تصرف شده بود با پیگیری جمعیت هلال احمر استان، سازمان بازرسی خراسان رضوی و با حکم قضایی به بیت‌المال بازگشت.

شیرخوارگاه هلال احمر مشهد به بیت‌المال بازگشت

جمعیت هلال احمر خراسان رضوی روز یکشنبه به نقل از مدیرعامل این جمعیت گزارش داد: شیرخوارگاه جمعیت هلال احمر واقع در ابتدای بلوار شاهد مشهد با حدود ۱۴ هزار متر مربع زمین و بنا، تجهیزات و حتی تعدادی خودرو توسط یکی از مدیران عامل‌ سابق جمعیت هلال احمر استان به‌ صورت غیرقانونی تصرف شده بود.

مجتبی احمدی افزود: این مجموعه به بهانه نگهداری از ایتام و با ایجاد موسسه‌ای به مدیریت یکی از نزدیکان مدیر عامل سابق هلال احمر استان و  انجام مکاتبه‌ای غیرقانونی با اداره ثبت اسناد و املاک استان به نام این فرد ثبت و به وی واگذار شده بود.

وی ادامه داد: گزارش سازمان بازرسی خراسان رضوی و نیز پیگیری هلال احمر استان در دوره جدید منجر به طی مراحل قانونی و صدور حکم اولیه و نهایی قضایی در الزام به بازگشت این مجموعه به بیت المال شد.

در شیرخوارگاه جمعیت هلال احمر هم اکنون 14 کودک یتیم نگهداری می شوند اما ظرفیت این مجموعه نگهداری از بیش از 100 کودک است.

منبع : ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.