خراسان جنوبی- استاندار خراسان جنوبی اعلام کرد: عملیات اجرایی پروژه ۳۲ کیلومتری راه آهن بیرجند به قاین پس از برگزاری مناقصه و مشخص شدن برنده آن، به زودی آغاز می‌شود.

عملیات اجرایی راه آهن بیرجند-قائن به زودی آغاز می شود

به گزارش قدس آنلاین؛ محمدصادق معتمدیان گفت: یکی از موضوعاتی که از مطالبات جدی مردم بوده و سال‌های گذشته در سند توسعه شرق کشور به آن پرداخته شده، اتصال راه آهن از سواحل دریای عمان به سرخس است که سال‌هاست این پروژه در استان‌های سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی آغاز شده و تنها استانی هستیم که هیچ عملیات اجرایی در آن صورت نگرفته است.

وی افزود: با پیگیری‌های صورت گرفته برای اتصال خراسان جنوبی به ارتباط ریلی ۲ پروژه هدف‌گذاری شده‌است که پروژه اول اتصال شهرستان بیرجند به ایستگاه یونسی شهرستان گناباد در خراسان رضوی است و در این خصوص در یک هفته گذشته هیات دولت این اجازه را داد که شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل ‌و نقل کشور که از شرکت‌های دولتی وزارت راه و شهرسازی است اجازه داشته باشد با بخش خصوصی قرارداد منعقد کند.

نماینده عالی دولت در استان خراسان جنوبی بیان کرد: در صورت تامین منابع مالی مسیر ۲۷۱ کیلومتری بیرجند طی یک برنامه چهار ساله به ایستگاه یونسی گناباد متصل می‌شود.

وی گفت: علاوه بر این قطعه‌ای را از سمت بیرجند به قاینات از محل اعتبارات دولتی شروع کرده‌ایم که مراحل مطالعه، مناقصه و بازگشایی پاکت‌ها انجام شد و شرکت ویسا یکی از شرکت‌های معتبر در حوزه راه‌آهن برنده این مناقصه شده‌ است.

معتمدیان افزود: بیش از چهار یا پنج بزرگراه اصلی در استان در دست اجرا است که با تزریق اعتبارات تلاش خواهیم کرد سرعت اجرای این طرح‌ها را افزایش دهیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.