سریال‌های «وقت صبح»، «ترور خاموش»، «مرضیه»، «دریا نزدیک است»، «ستایش 3»، «مختارنامه»، «رسم عاشقی»، «شب دهم» و «سفر سبز» با آغاز ماه محرم روی آنتن شبکه‌های سیما می‌رود.

سریال‌های ویژه محرم روی آنتن می‌رود/ بازپخش «مختارنامه»، «سفر سبز» و «شب دهم»

به گزارش قدس آنلاین، با آغاز ماه محرم، سریال های «وقت صبح»، «ترور خاموش»، «مرضیه»، «دریا نزدیک است»، «ستایش ۳»، «مختارنامه»، «رسم عاشقی»، «شب دهم» و «سفر سبز» از شبکه های یک، دو، سه، چهار، پنج، افق و نسیم پخش می شود.

مینی سریال «وقت صبح» را برای پخش در دهه اول محرم از ۱۱ شهریور تا ۱۸ شهریور در نظر گرفته شده است. این سریال به کارگردانی جواد میرزاآقازاده با فضایی معنوی و نگاه به مسائل اجتماعی در محله های قدیمی شهر تاریخی سمنان تصویربرداری شده است.

«وقت صبح» که در مرکز صدا و سیمای سمنان و به سفارش مرکز سیمای استان ها تولید شده است، قصه روحانی جوانی را روایت می کند که در موقعیت انتخابی قرار می گیرد و این انتخاب او را با چالش هایی مواجه می سازد.

کاوه خداشناس، نسرین نصرتی، کاظم هژیرآزاد، نگار حسن زاده، صدف بهشتی، سلمان خطی، محمد یگانه، پژمان یاوری، لی لی فرهادپور، حسین صفریان، پناه باقریان، آیسان والی و عزت الله جامعی ندوشن بازیگران سریال «وقت صبح» هستند.

سریال «ترور خاموش» بعد از اتمام «وقت صبح» روی آنتن می رود. این سریال معمایی و اجتماعی به کارگردانی احمد معظمی و تهیه کنندگی ابوالفضل صفری در ۳۱ قسمت هر شب ساعت ۲۲:۱۵ روی آنتن می رود. موضوع سریال «ترور خاموش» امنیت نرم است و با هدف کاهش آسیب‌ های اجتماعی تولید شده است. معضلات و ناهنجاری‌ هایی که از جمله آن می‌توان به طلاق، مواد مخدر و حاشیه‌ نشینی اشاره کرد.

سعید راد، جلال فاطمی، حمید عطایی، امیرمحمد زند، پرویز فلاحی پور، پریوش نظریه، ستاره اسکندری، رضا مولایی، سامیه لک، مهدخت مولایی، ژیلا آل ارشاد، مریم بوبانی، نازنین فراهانی، رویا میرعلمی، حمید شریف‌ زاده، حسین سحرخیز، سمیرا حسینی، آناهیتا افشار، سپیده خداوردی و شایسته ایرانی از بازیگران سریال «ترور خاموش» هستند. سریال «ترور خاموش» از ۲۲ شهریور در کنداکتور پخش قرار گرفته است.

مجموعه تلویزیونی «مرضیه» به کارگردانی فلورا سام و تهیه‌کنندگی مجید اوجی در ۱۵ قسمت برای شبکه دو سیما تهیه شده است. «مرضیه» یک ملودرام خانوادگی پیرامون مسئله مهم انتخاب است. در خلاصه داستان این سریال آمده: مرضیه در تعارض کار و مذهب مجبور به انتخاب می شود. انتخاب این مسیر اتفاقات جدیدی را برایش رقم می‌زند و ...

داریوش ارجمند، گوهر خیراندیش، ماه چهره خلیلی، مجید مظفری، پژمان بازغی، امیرحسین صدیق، علی اوجی و ... بازیگرانی هستند که در این مجموعه به ایفای نقش می پردازند. «مرضیه» از ۲۳ شهریور ماه روی آنتن شبکه دو می رود.  

«بانوی سردار» نیز سریال شبانه شبکه سه سیما است که هر شب ساعت ۲۰:۴۵ روی آنتن می رود. با پایان این سریال مینی سریال «دریا نزدیک است» از جمعه ۱۵ شهریور روی آنتن می رود. در خلاصه داستان آن به کارگردانی علی مهدی پور آمده است: علی مراقب بیماران در حال احتضار است و در تلاش معاش برای خانواده‌اش، فراز و نشیب‌های را از سر می‌گذراند. او از کشاکش امواج گذشته است و ...

در این مینی سریال بازیگرانی چون؛ جهانگیر الماسی، نادر فلاح، بهرام ابراهیمی، مریم سرمدی، علی طالب لو، رضا فیاضی، محمد ساربان، مهرناز پشتیبان بازی دارند.

فصل سوم سریال «ستایش» نوشته سعید مطلبی به کارگردانی سعید سلطانی و تهیه‌کنندگی آرمان زرین‌کوب دیگر سریال آماده برای پخش شبکه سیما است که روی آنتن می رود. داریوش ارجمند، سیما تیرانداز، مهدی سلوکی، نرگس محمدی، قربان نجفی، فریبا نادری، سینا شفیعی، فرهاد جم، کیهان ملکی، محمدرضا داود نژاد، مهدی میامی، امیرمحمد زند، لاله مرزبان، کمند امیر سلیمانی، شهرام پور اسد، مهتاج نجومی، علی طالب لو، آتش تقی پور، مهرنوش ستاری، نگار جوکار، مریم نیک رفتار، امید علی مردانی، کریم قربانی، علی میلانی از بازیگران فصل سوم سریال «ستایش» هستند. این سریال از  ۲۳ شهریور روی آنتن شبکه سه می رود.

سریال تلویزیونی «مختارنامه» از روز شنبه ۹ شهریورماه از شبکه چهار سیما بازپخش می شود. مختار ثقفی که از جنگ و جهاد کناره گرفته است، در گندمزارهای پربار مدائن به زراعت مشغول می‌شود. تا آن که دوست جنگجو و ایرانی‌اش کیان، به ملاقات او آمده و برایش از غم و غربت امام حسن مجتبی (ع) می‌گوید؛ امامی که سرداران دور و نزدیکش او را تنها گذارده و به بهای زر و زیور معاویه، خیانت پیشه کرده‌اند. با ادامه یافتن ظلم‌های معاویه و بی‌وفایی مردم نسبت به اهل‌بیت (ع)، واقعه عاشورا رخ می‌دهد و مختار که در بند عبیدالله بن زیاد زندانی بود، پس از آزادی به خونخواهی سید و سالار شهیدان قیام می‌کند.

در این مجموعه بازیگرانی چون فریبرز عرب‎نیا، مهدی فخیم‎زاده، فرهاد اصلانی، رضا رویگری، رضا کیانیان، الهام حمیدی، فریبا کوثری، شهرام حقیقت دوست، امین زندگانی و... به ایفای نقش پرداخته‌اند. «مختارنامه» هر شب ساعت ۱۲ بامداد پخش و روز بعد ساعت ۱۸ بازپخش می شود.

شبکه پنج سیما نیز با بازپخش سریال خاطره انگیز «رسم عاشقی» بینندگان این شبکه را همراهی می کند. پخش سریال «رسم عاشقی» به کارگردانی سعید سلطانی از یکشنبه ۳ شهریورماه ساعت ۲۳ از شبکه پنج سیما آغاز شده است. این سریال محصول سال ۸۴- ۱۳۸۳ شبکه تهران است و در این سریال خواهیم دید: چند روزی که رضاخان از مملکت گریخته و هرج و مرج بر همه جا حاکم شده و شهر در قبضه نیروهای نظامی خارجی قرار گرفته است. استاد ابراهیم خان مرد متمول و صاحب منصبی است که قصد دارد طوبی را به عقد خود درآورد . یوسف که جوان جاهل و لاابالی است. فضای هرج و مرج شهر را مناسب اعمال خلاف خود می یابد. روزی او با پیرمردی آشنا می شود که همراه دختر ی به نام طوبی به تهران آمده تا نزد ابراهیم خان برود. در طول راه به خاطر شیوع بیماری تیفوس و قحطی، پیرمرد در بستر مرگ می افتد اما قبل از مرگ به خاطر رشادت جوانی به نام یوسف در رفع مزاحمت گروهی از اراذل و اوباش، طوبی را به او می سپارد تا ...

تهیه کننده این مجموعه اسماعیل عفیفه است و در آن بازیگرانی چون لاله اسکندری، سروش صحت، مینا جعفرزاده، محمود عزیزی، افسانه پاکرو و ... به ایفای نقش می پردازند. سریال «رسم عاشقی» در ۲۴ قسمت ۴۵ دقیقه ای از شنبه تا پنج شنبه هر هفته ساعت ۲۳ پخش و تکرار آن ساعت ۱۹ روز بعد خواهد بود.

شبکه افق نیز برای ایام محرم پخش سریال «شب دهم» را در دستور کار خود دارد. این مجموعه در مورد فردی به نام حیدر خوش‌مرام که از لات‌های تهران قدیم است ساخته شده؛ او خواهان ازدواج با دختری از تبار قاجار می‌شود و آن دختر شرط ازدواج با حیدر را اجرای تعزیه در ده شب ماه محرم قید می‌کند، اتفاق‌هایی که در جریان تعزیه برای حیدر رخ می‌دهد شخصیت او را دگرگون می‌کند ...

حسین یاری، کتایون ریاحی، رویا تیموریان، پرویز فلاحی پور، ثریا قاسمی، محمود پاک نیت و آتش تقی پور از جمله بازیگران این سریال بوده اند. این سریال از یکشنبه سوم شهریورماه شنبه تا چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ روی آنتن شبکه افق می رود و تکرار آن ساعت های ۹:۳۰ و ۱۴:۳۰ روز بعد پخش می شود.

شبکه تماشا نیز با پخش سریال تاریخی «ایراندخت» که از ۹ شهریور آغاز می شود، مخاطبان این شبکه را در ساعت ۲۰ همراهی می کند. «ایراندخت» به کارگردانی محمدرضا ورزی، نویسندگی محمدرضا ورزی و زهرا عاملی و تهیه‌کنندگی مصطفی شریفی یک درام عاشقانه است که به روایت قصه‌ای در دوران معاصر تاریخ ایران می‌پردازد.

سام قریبیان، اندیشه فولادوند، سعید نیک‌پور، ایرج راد، بیتا فرهی، حسین پاکدل، ژرژ پطروسی، شکرخداگودرزی، شایسته ایرانی، آرزو نبوت، زهیر یاری، فرزانه سهیلی، پندار اکبری، فرخ نعمتی، رضا فیاضی، داریوش کاردان، بهزاد خداویسی، فخرالدین صدیق شریف، عزت‌الله مهرآوران، شهراد بانکی، یوسف صیادی، محمد ساربان، مرتضی آقا حسینی، علیرضا علیا، علی خازنی، محسن صادقی نسب، باران زمانی، حمیرا عظیمی، علی زارع، سام مشایخی، قاسم طاهر احمدی و ... در این سریال بازی کرده اند.

همچنین مجموعه نمایشی «پشت بام تهران» نیز این شب ها ساعت ۱۷ روی آنتن شبکه تماشا است.  

شبکه نسیم هم برای این شب ها پخش سریال «سفر سبز» را در دستور کار دارد. «سفر سبز» به کارگردانی محمدحسین لطیفی محصول ۱۳۸۱ است که امین تارخ، پارسا پیروز فر، گوهر خیراندیش در آن به ایفای نقش پرداختند. در خلاصه داستان این سریال آمده است که: مرد جوانی که در کودکی توسط خانواده ای آلمانی به فرزندخواندگی پذیرفته و نزد آنان بزرگ شده‌است از آلمان به زادگاهش ایران بازمی‌گردد تا خانواده واقعی خود را پیدا کند. «سفر سبز» هر شب ساعت ۲۲ از شبکه نسیم پخش می شود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.