معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی گفت: تلاش ما این است که قیمت مرغ با نرخ مصوب به حوزه شهرستان‌ها برسد و توزیع گردد

تلاش می‌کنیم قیمت مرغ با نرخ مصوب در شهرستان‌ها عرضه شود

به گزارش قدس آنلاین، سعادت علی‌نیا  با بیان اینکه بخش جهاد کشاورزی متولی تولید است، گفت: اجرای مصوباتی که از سوی ستاد تنظیم بازار کشور ابلاغ می‌شود برای تمامی واحدها لازم است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی افزود: به دلیل گرما در استان خراسان‌رضوی تلفات مرغداری‌ها بیشتر و وزن مرغ‌ها کمتر شده بود؛ به همین علت با نوسانات قیمت مواجه بودیم ولی اکنون با تدابیر اتخاذ شده در قیمت‌ها باید نظارت شود تا مرغ با مبالغ مصوب شده در بازار عرضه گردد.

وی همچنین ادامه داد: اکنون از نظر آماری در استان خراسان‌رضوی تعداد دامداری‌های صنعتی دام سنگین بیشتر از دام سبک است، به طوری که ۳۲۵ هزار دام سنگین وجود دارد که ۶۰ درصد آن‌ها دام صنعتی و ۴۰ درصد نیمه صنعتی هستند ولی در حوزه دام سبک ۶۰ درصد سنتی و ۴۰ درصد صنعتی هستند.

علی‌نیا عنوان کرد: در مثلث توسعه اقتصادی کارهایی که معین‌های اقتصادی در حوزه استان انجام می‌دهند بیشتر در افزایش تولید و بهره‌وری است که در این خصوص در پرورش مرغ بومی نژاد بوقلمون و سایر ماکیان و دام سبک تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسیده است.

وی گفت: تا پایان سال جاری ۱۲ زنجیره در شهرستان‌ها به بهره‌برداری می‌رسد و در حال حاضر ۴ زنجیره در حوزه طیور داریم که کاشمر، سبزوار، بینالود و گناباد از آن جمله است.

او با اشاره به اینکه در حال حاضر در فراورده‌های دامی در قالب تنظیم بازار مشکلی وجود ندارد، به مهم‌ترین برنامه‌های امسال اشاره کرد و افزود: توسعه زنجیره‌های تولید در قالب اقتصادی کردن تولید گوشت و شیر و کاهش هزینه‌های تولید در واحدهای سطح، توسعه در زمینه محصولات زنبور عسل و کرم ابریشم در دستور کار است.

معاون تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خراسان‌رضوی بیان کرد: در حوزه کرم ابریشم به نسبت سال گذشته رشد ۱۰۰ درصدی در استان داشته‌ایم.
منبع: ایسنا
انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.