به منظور بزرگداشت سالروز شهادت فرزند سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) حضرت رقیه خاتون(س)، اجتماع باشکوه غنچه‌های حسینی(ع) با حضور جمعی از کودکان مشهدی در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

اجتماع غنچه‌های حسینی در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، این اجتماع باشکوه صبح امروز شنبه ۱۳ مهرماه با هدف تجدید پیمان کودکان با نونهال سه ساله واقعه کربلا و حمایت از کودکان مظلوم کشور یمن با حضور ۴۰۰ نفر از نونهالان دختر و پسر ۶ تا ۸ سال مدارس مهد الرضا(ع)، پیش دبستانی و مدارس ابتدایی و مدارس زیر پوشش جامعه المصطفی العالمیه شهر مشهد همراه با والدین و مربیان آنان در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی برپا شد.
در این اجتماع معنوی نونهالان در قالب شعرهای کودکانه ضمن عرض ادب به ساحت مقدس امام رضا(ع) برای شهادت طفل سه ساله امام حسین(ع) بعد از واقعه کربلا سوگواری کردند.
آیین غنچه‌های حسینی با شعار «همه باهم یا حسین(ع)» و با محوریت «سرباز حسینیم» و با بیان داستان پیرامون زندگی حضرت رقیه(س)، روایتگری از اتفاقات بعد از واقعه عاشورا و بیان اهمیت دفاع از مظلومان در سیره ائمه اطهار(ع) توسط حجج اسلام رجبی و دوستی ادامه پیدا کرد.
سید مهدی موسوی مداح نوجوان اهل بیت(ع) در ادامه این اجتماع باشکوه در وصف مصائب سه ساله حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به مدیحه سرایی پرداخت و نونهالان حاضر در این مراسم با همخوانی نوای «یا اباعبدالله(ع)» برای مظلومیت حضرت رقیه(س) عزاداری کردند.
قرائت آیاتی از کلام الله مجید توسط قاری نوجوان، اجرای گروه سرود سوره با عنوان «سرباز حسینم» و اهدای بسته‌های فرهنگی به کودکان از دیگر برنامه‌های اجتماع باشکوه غنچه‌های حسینی(ع) در صحن جمهوری حرم مطهر رضوی بود.
گفتنی است؛ اجتماع غنچه‏‌های حسینی حدود ۱۰ سال است که توسط برخی از هیئات و مجموعه‌های فرهنگی کشور به مناسبت سالروز شهادت سه ساله امام حسین(ع) در خرابه‌های شام برگزار می‌شود؛ معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با رویکرد جهانی شدن این رویداد آیین غنچه‌های حسینی را هر ساله با حضور جمعی از نونهالان در بارگاه منور امام مهربانی‌ها اجرا می‌کند.

منبع: آستان نیوز 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.