جمعه ۱۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۵

در گفت و گوی قدس آنلاین با یک استاد حوزه مطرح شد

آل سعود و صهیونیست‌ها نگران آگاهی مردم از فلسفه قیام امام حسین(ع) هستند

ساحل عباسی

حجت الاسلام سهراب مظفری میانجی

حجت الاسلام و المسلمین سهراب مظفری میانجی گفت: آنچه از سوی سعودی‌ها و دوستان غربی و صهیونیستشان دنبال می‌شود تنها وتنها در راستای ایجاد تفرقه بین جامعه اسلامی و هراس از همه‌گیر شدن وحدت در جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین سهراب مظفری میانجی نماینده آیات عظام شبیری زنجانی و علوی گرگانی درتهران در گفت و گو با قدس آنلاین گفت: در بسیاری از کتابهای مرجعی حدیث اهل تسنن براین موضوع تاکید شده است که پیامبر اکرم (ص) درباره امام حسین علیه السلام فرموده است: حسین از من  است و من از حسین؛ هر کس حسین را دوست داشته باشد خداوند دوستدار اوست؛ حسین سبطی از اسباط است. در تفسیر این حدیث باید گفت پیامبر اکرم به این موضوع اشاره دارند که حسین فرزند من واز خون و خانواده من است و اینکه من از حسین هستم به معنای آن است که من زنده به حسینم( اشاره به زنده کردن دین خدا از سوی امام حسین علیه السلام) که اگر قیام امام حسین (ع)  نبود نام ویادی از اسلام و رسول خدا باقی نمی‌ماند.

وی دراین باره افزود: جمع دیگری از روایان حدیث اهل تسنن براین موضوع تاکید کرده اند که حضرت رسول (ص) در نزد صحابه خود درباره امام حسین علیه السلام اینگونه فرموده است: خدایا او را دوست بدار چون من او را دوست می دارم, و مرا  پیش حسین بجویید؛ سپس می فرماید: تفاوت  حب و عاطفه این است که عاطفه کمتر از حب بوده و شرایط محبت در آن ملاحظه نمی شود، اما حب وقتی پیدا می شود که محبوب برگزیده باشد؛ از این رو از سخنان گهربار پیامبر اسلام (ص) اینگونه می توان نتیجه گرفت که ایشان امام حسین علیه السلام را به حقیقت دوستی وحب دوست می داشت زیرا حسین برگزیده او بود و خدا حسین را دوست می داشت زیرا که شفق آفتاب نبوت بود.

استاد حوزه خاطر نشان کرد: اینکه پیامبر اکرم در حدیث یاد شده امام حسین را سبطی از اسباط خواندهاند احتمالاً به این معناست که حسین علیه السلام  در بلندی مقام مرتبه اجر و ثواب یک امت را دارد؛  ثواب او مثل اجر یک  امت است برای عظمت فضیلت و کاری که از اوصادر شد. فلذا امام حسین علیه السلام درنزد پیامبر اکرم (ص) از چنین جایگاه رفیعی برخوردار است.

حجت الاسلام والمسلمین سهراب مظفری میانجی گفت: عظمت امام حسین علیه السلام ومهم بودن از جان گذشتگی ایشان در راه اعتلا و زنده نگاه داشتن دین منجر به برگزاری اربعین حسینی برای ایشان شده است آنگونه که امام حسن عسکری (ع) شرکت در اربعین حسینی را یکی از پنج نشانه مؤمن ذکر کرده‌اند. برگزاری اربعین یکی از سنن بشری به شمار می رود که پس از مرگ یک متوفی بازماندگان برای ابراز علاقه و احساسات بر سر قبر او حاضر می‌شوند و با تأسف وتأثر از درگذشت وی از نام وخاطراتش تجدید عمل به جای می آورند و به پاس احترام او خیرات و بریات به مردم اکرام و اطعام می‌کنند.  با توجه به نوع فداکاری و از جان گذشتگی امام حسین علیه السلام برای احیای دین جدش موضوعی است که اربعین آن بسیار با شکوه‌تر از اربعین سایر انسانها باید برگزار شود چرا که فداکاری امام حسین علیه السلام در راه اسلام سزاوار چنین یادبود و احترام درخوری از سوی بشریت است. مردم مسلمان و شیعیان ایران و عراق با آگاهی به تاثیر گذاری قیام امام حسین بر زنده ماندن دین با برگزاری هر چه با شکوه تر اربعین یاد و خاطره مرام امام را زنده نگاه می‌دارند؛ برگزاری این مراسم برای مسلمانان و شیعیان عالم  از چنان اهمیتی برخوردار است که عاشقان امام حسین علیه السلام از ایران وعراق بر حسب توانایی خود در مسیر پیاده روی اعم از سواره یا پیاده در حال خدمات رسانی به یکدیگر هستند.

 وی بیان داشت:  برادران مسلمان و شیعیان عراق استقبال ویژه‌ای از زوار امام حسین علیه السلام به عمل می آورند چرا که آنان می‌دانند خدا وعده های نیکویی به دوستداران امام حسین علیه السلام داده است؛ آنچنان که پیامبر اکرم فرموده است: محبت حسین حرارتی به وجود می آورد که تا ابد خاموش نمی‌شود از این رو مردم عراق با بذل مایحتاج ضروری زوار و هر آنچه در دست دارند از این اجر عظیم بهره مند می‌شوند. قطعاً زائران و خادمان عزاداران حسینی نزد پیامبر اکرم جزو مقربان به شمار می روند. آنچه که این روزها به عنوان اغتشاش وآشوب در عراق دیده می‌شود تداوم جنایت ها وتکرار همیشگی برنامه‌های صهیونیسم جهانی است که دشمنی خود با اهل بیت علیهم السلام را هر روز در شکل جدیدی نشان می‌دهد.

کارشناس مسائل دینی در خصوص تلاش دشمنان اسلام برای عدم برگزاری اربعین حسینی تصریح نمود: حادثه ایجاد اغتشاش در عراق در آستانه برگزاری اربعین حسینی تکرار جنایت هایی است که حکام سعودی ده ها سال است که بدان متوسل می‌شوند تا مانع اتحاد جامعه اسلامی و شیعی شوند؛ چنانکه در سال 1305  شمسی حکام وقت عربستان با تخریب قبور مطهر ائمه بقیع دشمنی خود را به طرز آشکاری با دین اسلام به جهانیان نشان دادند؛ موضوعی که در همان زمان در شورای ملی وقت ایران و میان عامه مردم  نگرانی شدیدی ایجاد کرد بنحوی که دراعتراض به این حرکت دد منشانه چندین میتینگ در تهران و سایر شهرها بر ضد جنایت وهابی ها تدارک دیده شد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: این مسأله به قدری بر جامعه مسلمان ایرانی سخت آمد که مسافرت حج در سال 1306 ممنوع شد؛ هجوم وهابی‌ها به قبرمطهر امام حسین (ع) در سال 1212 هجری و سوزاندن صندوق مطهر میزان هراس آنها را از زنده بودن نام ومرام امام حسین (ع) درمعرض دید همگان قرار داد لذا آنچه از سوی سعودی‌ها و دوستان غربی و صهیونیستی اشان دنبال می‌شود تنها وتنها در راستای ایجاد تفرقه بین جامعه اسلامی و هراس از همه  گیر شدن وحدت در جهان اسلام است؛ نگرانی از آگاهی مردم نسبت به فلسفه قیام امام حسین و هوشیاری و بیداری جامعه اسلامی و مقاومت آنها در برابر حکام زورگو تنها دلیلی است که در آستانه اربعین حسینی هراس آنها را از نام و یاد امام حسین علیه السلام یک بار دیگر به نمایش گذاشته است.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.