مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: امیدواریم با افتتاح ۹۰ پروژه تا پایان سال حرکت رو به رشدی جهت توسعه زیر ساخت‌های ورزشی دراستان خراسان رضوی داشته باشیم.

افتتاح ۹۰ پروژه نیمه تمام ورزشی در خراسان رضوی تا پایان سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، فرزاد فتاحی اظهار کرد: سرانه ورزشی خراسان رضوی، با رقم حدود ۵۲ صدم متر مربع، رقم بسیار ناچیزی است، البته شهرستان‌های استان با هم متفاوت هستند،  حتی برخی شهرستان‌ها فضاهای ورزشی اختصاصی ندارند.

وی در خصوص پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در خراسان رضوی، افزود: حدود ۱۵۰ پروژه نیمه تمام در استان داریم که برای تکمیل آن نیازمند به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار هستیم. طبیعتا تأمین این اعتبار از عهده ما خارج است، لذا امسال ۱۴ پروژه در حال آماده سازی است تا به بخش خصوصی واگذار شود.

فتاحی با اشاره به افتتاح ۹۰ پروژه تا پایان سال، تصریح کرد: امیدواریم با افتتاح این پروژه‌ها حرکت رو به رشدی جهت توسعه زیر ساخت‌ها در تمامی شهرستان های استان، مخصوصا در مناطق محروم در افزایش سرانه ورزشی شاهد باشیم.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی در خصوص وضعیت زیر ساختی شهرستان تایباد در حوزه ورزش، گفت: تایباد یکی از شهرستان‌های مرزی خراسان رضوی است و قابلیت‌ها و ظرفیت‌های بسیار خوبی در ورزش دارد. خوشبختانه در این شهرستان پروژه‌های بسیار خوبی هم از محل مشارکت خیرین، شورای شهر و اداره کل ورزش و جوانان شروع شده است که برخی در حا اتمام است.

وی با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام ورزشی در تایباد، ابراز کرد: ۷۰۰میلیون تومان اعتبار برای زمین فوتبال شهر کاریزِ تایباد تعیین شده است، با این اعتبار بزودی این زمین چمن مصنوعی به بهره برداری خواهد رسید، همچنین بزودی کار کاشت چمن، زمین چمن شهر مشهدریزه نیز آغاز خواهد شد.

فتاحی ادامه داد: سوله‌ای برای سالن کشتی تایباد با اعتباری۷۰۰ میلیون تومانی از محل اعتبارات بسیج سازندگی برای این سالن در نظر گرفته شده است که با این مبلغ تکمیل و مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

مدیر کل ورزش و جوانان خراسان رضوی گفت: امیدواریم با افتتاح ۹۰ پروژه تا پایان سال حرکت رو به رشدی جهت توسعه زیر ساخت‌ها در تمامی شهرستان های استان، مخصوصا در مناطق محروم در افزایش سرانه ورزشی شاهد باشیم.گفت: یک سالن تنیس روی میز در تایباد و یک سالن کشتی در شهر کاریز از محل مشارکت خیرین، شورای شهر و شهرداری نیمه کاره باقی است، به همین دلیل تلاش می کنیم کمک کنیم این دو سالن نیز بزودی به بهره برداری برسد و در اختیار ورزشکاران قرار گیرد.

وی افزود: در جریان سفر امروز نیز برای کشتی تایباد یک تخته تشک کشتی و برای رشته های رزمی و کاراته نیز یک تخته تاتامی در نظر گرفتیم که طی روزهای آینده تحویل نماینده اداره ورزش و جوانان شهرستان خواهد شد.

فتاحی در پایان افزود: اداره ورزش و جوانان شهرستان تایباد یکی از فعال ترین ادارت استان است و میزبانی های خوبی نیز در این شهرستان انجام شده است، تایباد ظرفیت های بسیار خوبی در رشته های مختلف ورزشی دارد که اگر پتانسیل همه ادارات و دستگاه مانند شوراهای شهر، شهرداری ها و فرماندار شهرستان پای کار باشد، مطمئنا ورزش این شهرستان رشد بسیار خوبی خواهد داشت.

منبع: مهر 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.