کرمان -رئیس کل دادگستری استان کرمان بر پیشگیری از تضییع حقوق بیت المال در حوزه برق تاکید کرد و گفت: لازم است که ظرف۶ ماه آینده حداقل ۷ هزار انشعاب غیرمجاز برق در جنوب و ۴۵۰۰ انشعاب غیرمجاز برق در شمال این استان مورد برخورد قاطع قانونی قرار گیرد.

انشعابات غیر مجاز در کرمان روی میز دستگاه قضا

به گزارش قدس آنلاین؛ یدالله موحد در شورای حفظ حقوق بیت المال استان افزود: یکی از معضلات موجود در کشور و استان کرمان این است که حجم بالایی از برق کشور در قالب انشعاب های غیرمجاز مورد سوء استفاده قرار می گیرد و زیان هنگفتی را به بیت المال وارد می کند و دستگاه های اجرایی، خدماتی و حاکمیتی باید دست به دست هم داده  و این موضوع را حتی المقدور کاهش دهند.

وی با اشاره به اینکه مجازات های مربوط به سرقت برق در قانون پیش بینی شده، تاکید کرد: در کنار وجود اشتراک های غیرمجاز مواردی مشاهده شده که افراد دارای انشعاب قانونی برق هستند اما از راه های مختلف اقدام به سرقت برق می کنند که باید سعی شود با دستور دادستان و همراهی نیروی انتظامی برای رفع این موضوع اقدام شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان خاطرنشان کرد: لازم است با تشکیل کمیته ای مشترک، اقدامات مقابله ای با انشعاب های غیرمجاز برق مورد رصد مستمر قرار گرفته و مشکلات مربوطه نیز مورد رسیدگی و رفع قرار گیرد.

موحد، رفتار عادلانه برای برخورد با انشعاب های غیرمجاز برق  را مورد تاکید قرار داد و گفت: اجرای تصمیمات به شکل تبعیض آمیز به اعتماد به نظام و مسئولان خدشه وارد می کند اما اگر اگر رفتار عادلانه و یکسانی در برخورد با انشعاب های غیرمجاز انجام شود، مردم نیز همراهی خواهند داشت.

وی تاکید کرد: لازم است که گزارش جامعی از انشعاب های غیرمجاز، اقدامات پیشگیرانه و مقابله ای موردنظر و حمایت های قضائی و انتظامی مورد نیاز تدوین شود تا برنامه کاملی در این زمینه اجرایی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.