۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۵۶
کد خبر: 675556

مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: در طول شش ماهه ابتدای سال جاری ، نرخ ازدواج ۸.۲درصد کاهش و نرخ طلاق ۷.۱۶ درصد افزایش داشته است.

افزایش آمار طلاق در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین، محمد حسن بهادر مدیر کل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی گفت: ۲۶ هزار و ۶۳۲ واقعه ازدواج با کاهش ۸.۲۰ و نیز ثبت ۹ هزار و ۱۴ واقعه طلاق با رشد ۷.۱۶ درصد از ابتدای فروردین تا شهریور امسال در خراسان رضوی صورت گرفته است.

او تصریح کرد: نیمه اول سال ۹۷ تعداد وقایع ازدواج استان ۳ هزار و ۳۷۸ بیشتر و طلاق نیز ۶۰۲ واقعه کمتر از مشابه امسال بوده است و چنانچه چاره اندیشی برای پیشگیری از افزایش سرعت طلاق و تسریع و ایجاد شرایط ازدواج آسان نشود, در آینده‌ای نزدیک آمار این دو واقعه به هم نزدیک و نزدیکتر می‌شوند.

مدیر کل ثبت اسناد و املاک استان گفت:  ۹.۱ درصد وقایع ازدواج و ۹.۸ درصد از کل طلاق‌های ثبت شده در کشور متعلق به خراسان رضوی است و در ده سال اخیر به طور میانگین ازدواج ۳ درصد و طلاق بیش از ۵ درصد افزایش داشته است.

او ادامه داد: بیشترین وقایع ازدواج و طلاق در کشور بعد از تهران به نام خراسان رضوی ثبت شده و رتبه اول در رشد ازدواج در شش ماهه اول امسال برای سیستان و بلوچستان با افزایش ۵ درصد و رشد طلاق نیز در مازندران با افزایش ۱۷.۵ درصد رقم خورده است.

بهادر با بیان اینکه روزانه بطور متوسط در استان ۱۴۳ واقعه ازدواج و ۴۸ طلاق در ۲۳۰ دفتر ازدواج و ۱۰۵ دفتر طلاق ثبت می‌شود افزود:  در این دوره بیشترین رشد در ازدواج مربوط به  جوین و در طلاق نیز کمترین در فیروزه ثبت گردیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.