مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی گفت: دریافت هرگونه وجه اضافی از بلیت های پیش فروش شده اینترنتی مصداق گران فروشی و تخلف است.

دریافت هرگونه وجه اضافی از بلیت های پیش خرید شده گران فروشی است /مبالغ اضافی باید به حساب مسافران برگشت داده شود

حمیدرضا کریم در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: هرگونه افزایش قیمت و دریافت وجه اضافی برای بلیت های اینترنتی که از قبل وجه آن پرداخت شده است، گران فروشی محسوب شده و تخلف است.

وی تصریح کرد: سازمان صنعت و معدن و اتاق اصناف مشهد باید در این زمینه تشکیل پرونده داده و فرم ج را تکمیل و موارد تخلف را احراز  و میزان فروش  را به سازمان تعزیرات گزارش کنند تا این سازمان موارد را بررسی و صدور رای کند.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان خراسان رضوی افزود: همچنین مسافرانی که از این افزایش قیمت بلیت های اینترنتی شکایت دارند می توانند شکایت های خود را به سازمان تعزیرات حکومتی اعلام کنند تا بلافاصله گشت سیار این سازمان به محل اعزام و موارد را مورد بررسی قرار دهند و یا موارد را از طریق تلفن ۱۲۴ گزارش کنند.  

کریم ادامه داد:  اگر مبلغی که در هنگام رزرو اینترنتی بلیت از مسافر گرفته می شود به عنوان علی الحساب درج شود تا زمان قطعی شدن نرخ مصوب بلیت هرگونه افزایش و یا کاهش قیمتی قانونی است اما اگر در زمان رزرو اینترنتی مبلغ دریافت شده قطعی عنوان شود هرگونه افزایش قیمت و در یافت وجه مجدد مصداق بارز گران فروشی  و تخلف است و وجه گرفته شده باید به حساب مسافران بازگردانده شود.

گفتنی است زائران دهه اخر صفر دیروز زمانی که قصد بازگشت به شهر های خود از مشهد  را داشتند هنگام سوار شدن با موضوع ۲۰درصد افزایش قیمت بلیت  مواجه شدند ، این در حالی بود که انها این بلیت ها را از یک هفته قبل به صورت اینترنتی و قطعی خریداری کرده بودند. اداره راهداری خراسان رضوی نیز این موضوع را تایید و آن را مصوبه این سازمان در بازه زمانی ۷تا ۱۱ ابان ماه اعلام کرد. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.