سید حسن نصرالله دبیر کل جنبش حزب الله لبنان عصر جمعه تاکید کرد، مرحوم علامه سید جعفر مرتضی از حامیان سرسخت جبهه مقاومت و امام خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی بود.

 مرحوم علامه مرتضی  حامی دایمی مقاومت بود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایرنا وی که به مناسبت هفتمین روز درگذشت علامه آیت الله سید جعفر مرتضی العاملی در مجتمع "المجتبی" (ع) در بیروت سخن می گفت، خاطر نشان کرد، آن مرحوم در جبهه فکری نیز به مبارزه برخاست و در صف مقاومت در برابر حمله تکفیری قرار گرفت و عاشق امام خمینی (ره) بود.

نصرالله ادامه داد، مرحوم سید جعفر مرتضی العاملی هنگامی که مجلس خبرگان ایران پس از رحلت امام خمینی (ره) امام خامنه ای را به عنوان رهبر و ولی امر مسلمین انتخاب کرد، چه در ایران و چه در لبنان از حامیان سرسخت رهبر ایران بود و این انتخاب مناسب را ستود.

مرحوم علامه سید جعفر مرتضی العاملی در سال ۱۳۶۴ قمری در  جنوب لبنان به دنیا آمد.

ایشان  برای ادامه تحصیل علوم دینی در سال ۱۳۸۲قمری وارد حوزه علمیه نجف اشرف و سپس در سال ۱۳۸۸ به قم مسافرت کرد و پس از  تالیف آثار ارزشمند دینی و تاریخ اسلام،   چهارم آبان ماه جاری پس از یک دوره بیماری در بیمارستانی در بیروت به دیار باقی شتافت.

دبیر کل حزب الله با بیان اینکه مرحوم علامه العاملی در تمام زمینه های مختلف اسلامی آثاری را به رشته تحریر در آورد، افزود: علامه مرتضی  در تدوین قانون اساسی ایران و همچنین در جنگ تحمیلی نیز نقش داشت و تجربیات خود را در اختیار مسوولان ایرانی قرار داد و همچنین تا پایان عمر خود حامی جبهه مقاومت بود.

سیدحسن نصرالله قرار است در ادامه این سخنرانی به تشریح آخرین  تحولات در ارتباط با اوضاع سیاسی کنونی لبنان و چشم انداز مرحله آینده آن به دنبال استعفای روز سه شنبه سعد حریری از سمت نخست وزیر لبنان بپردازد.  
لبنان از شامگاه پنجشنبه ۲۵ مهر ماه، صحنه تظاهراتی است که در اعتراض به اوضاع معیشتی و مشکلات اقتصادی برگزار شد و هر چند از شدت این اعتراض ها کاسته شده است اما همچنان در بیروت و برخی شهرهای دیگر از جمله طرابلس واقع در شمال لبنان ادامه دارد.

این خبر در حال تکمیل است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.