سفیر سابق ایران در سوریه و یکی از دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی گفت: تسخیر سفارت آمریکا اولین جایی است که نشان می دهد می توان در مقابل بزرگترین قدرت دنیا ایستاد

تسخیر سفارت آمریکا اولین نشانه ایستادگی ملت ایران در مقابل بزرگترین قدرت دنیا بود


به گزارش قدس آنلاین، حسین شیخ الاسلام ظهر امروز در کرسی آزاداندیشی با موضوع جریان شناسی سیاسی و بازخوانی تاریخی تسخیر سفارت آمریکا و نتایج مثبت و منفی حاصله از این ماجرا در آمفی تئاتر دانشکده مهندسی دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه یکی از دلایل دانشجویان در تسخیر لانه جاسوسی، پناه دادن به محمدرضا پهلوی از طرف آمریکایی ها بود، اظهار کرد: دانشجویان لانه جاسوسی را تسخیر کرده و در قبال تحویل گروگان های سفارت آمریکا، درخواست بازگشت محمدرضا پهلوی به ایران را داشتند. 
سفیر سابق ایران در سوریه ادامه داد: آن ها ادامه دادن این هدف را منوط به تصمیم امام راحل دانستند که اگر ایشان موافق این هدف باشند، به اسارت گروگان ها ادامه داده و در صورت مخالفت ایشان از سفارت آمریکا خارج شوند. 
وی افزود: امام راحل پس از شنیدن خبر تسخیر لانه جاسوسی فرزند خود حاج احمد خمینی را اعزام می کنند تا از ماهیت تسخیرکنندگان مطلع شوند پس از اینکه در می یابند آنان دانشجویان انقلابی بوده با این تسخیر موافقت می کنند. همچنین حضور و تجمع مردم در جلوی سفارت آمریکا پس از شنیدن خبر این تسخیر، بر این عمل صحه گذاشت. 
شیخ الاسلام با اشاره به اینکه امام راحل سه روز قبل از تسخیر لانه جاسوسی خطاب به دانشجویان رسما اعلام می کنند که شما یک کاری کنید، خاطرنشان کرد: در واقع امام خط را به دانشجویان نشان دادند اما مستقیما نگفتند که سفارت آمریکا را تسخیر کنید. 
اسناد لانه جاسوسی تنها در آمریکا منتشر نشد
وی با بیان اینکه اسناد بدست آمده از لانه جاسوسی در اختیار ملت ایران و کل دنیا قرار گرفت تا همه بدانند آمریکا در ایران چه اقدامات خصمانه ای داشته است، گفت: پس از ملت ایران، ملت آمریکا حق داشته اند که به جزئیات این اسناد دسترسی داشته باشند، اما دولت آمریکا اجازه ندادند این اسناد در کشورشان منتشر شود چرا که می دانستند ملت شان اقدامات سردمداران این کشور را تایید نخواهند کرد.
کدام یک از نزدیکان امام راحل برای آمریکا جاسوسی می کرد؟
این دانشجوی تسخیرکننده لانه جاسوسی به یکی از مهم ترین اسناد به دست آمده از لانه جاسوسی اشاره کرد و گفت: این سند نشان می دهد که آمریکا در زمان حضور امام راحل در پاریس یکی از نزدیکان ایشان را به استخدام خود در می آورند تا اخبار و اطلاعات مربوط به امام و پس از آن اخبار مربوط به ایران را به آن ها بدهد. این فرد کسی نبود جز بنی صدر. حتی این جاسوس به منزل بنی صدر هم رفت آمد داشته است، کسی که بعد از مدتی رئیس جمهور ایران می شود. 
وی با اشاره به اینکه 52 گروگان آمریکایی که بعضی از آن ها مریض هم بودند پس از یکسال و نیم اسارت صحیح و سالم تحویل آمریکا شدند و این توفیقی برای ایران بود که هیچ مشکلی برای آن ها به وجود نیامد، تصریح کرد: باید گفت که آمریکایی ها در حادثه طبس اشتباه بزرگی را مرتکب شدند که با سوزاندن 8 جنازه خود توانستند گروگان ها را تحویل بگیرند. 
شیخ الاسلام تاکید کرد: تسخیر سفارت آمریکا اولین جایی است که نشان می دهد می توان در مقابل بزرگترین قدرت دنیا ایستاد، آمریکایی که دکتر مصدق به آن اعتماد کرد. فرق نهضت ملی دکتر مصدق ون انقلاب اسلامی نیز در نوع نگاه به دشمن است. 
وی تصریح کرد: برخی از دانشجویانی که در تسخیر لانه جاسوسی مشارکت کردند و اکنون پشیمانند، امروز عروس خود را به آمریکا می فرستند تا نوه شان را در آنجا به دنیا آورده و شهروند آمریکا شوند. این جز ذلت چه معنای دیگری دارد؟ در مقابل این گروه، دیگر دانشجویان تسخیر کننده لانه جاسوسی بعد از این همه سال هنوز شعار «مرگ بر آمریکا» را سر می دهند. 
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در روز تحویل گروگان های آمریکایی رئیس ایستگاه CIA در تهران که یکی از گروگان ها بود به من گفت ایران مهم ترین کشور در منطقه و آمریکا بزرگترین قدرت در دنیاست. ایران و آمریکا دشمن مشترکی به نام شوروی دارند، ما و شما روزی مجبور می شویم که با هم کار کنیم. 
وی با اشاره به اینکه آمریکا در جریان انقلاب اسلامی باخت چرا که نمی خواست ایران را از دست بدهد. ایران تامین کننده انرژی آمریکا بود و انرژی رکن اساسی و حیاتی هر دولتی است. آمریکا با شل و سفت کردن شیر نفت خلیج فارس در واقع چین، اندونزی و هند و کشورهای شرق آسیا را کنترل می کرد. 
آمریکا توان انهدام موشک های ایران در جنگ یمن و عربستان را ندارد
شیخ الاسلام در پاسخ به این پرسش که چرا آمریکایی ها نمی توانند به ایران حمله کنند، گفت: موشک هایی که یمن در جنگ با عربستان استفاده می کند، موشک های ایران است. عربستانی که همه نوع حمایت از طرف آمریکا می شود و تجهیزات جنگی اش از آمریکا تامین می شود، قادر نیست موشک های ایرانی را رصد و منهدم کنند. یمنی ها در واقع مهم ترین توانایی سعودی ها را بمباران و منهدم کردند و تولید نفت این کشور را به نصف رساندند. 
وی ادامه داد: در سال 32 آمریکا در عرض دو روز کودتا کرد و حکومت ایران را تغییر داد. اما الان 8 سال است که می خواهد حکومت سوریه را عوض کند اما قادر نیست. 
سفیر سابق ایران در سوریه با تاکید بر اینکه صدور انقلاب صدور ملاک ها و ارزش هاست نه صدور جنگ، گفت: چرا آمریکا و سعودی ها نمی خواهند انقلاب ایران به دیگر کشورهای عربی صادر شود، به این دلیل که ایران توانسته کرد و عرب و ترک و شیعه و سنی را در زیر یک سقف گرد آورد و تصمیم بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.