۲۱ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 677894

زنجان- رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان زنجان گفت:هیأت جانبازان به اندازه همه هیأت‌ها ی ورزشی  به مسابقات آسیایی ورزشکار اعزام کرده است.

اتوبوس معلولین در خط نیست

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مهدی مرادی رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان زنجان شامگاه دوشنبه در نشست خبری بااشاره به برنامه های هفته پارالمپیک، دیدار با خانواده شهدا، برگزاری همایش ویلچررانی ومسابقات مختلفی در سطح مدارس استثنایی را از برنامه های این هفته عنوان کرد. 

مرادی به  برگزاری جشن پارا المپیک  و  همایش پیاده‌روی معلولان و جانبازان اشاره کرد  و گفت: این برنامه در پیاده‌راه سبزه‌میدان برگزار می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه هیات در جهت  تشویق و آشنایی معلولان با رشته‌های ورزشی تلاش می کند اظهارداشت: معلولان و جانبازان باید در بستر ورزش استعدادیابی شوند تا شاهد رشد و شکوفایی آنها در میادین ورزشی باشیم.

تفکیک ۷رشته از هیأت جانبازان و معلولان از دیگر مباحثی بود که رئیس هیات جانبازان به آن اشاره کرد و یاد آورشد:  ۱۲ رشته قهرمانی و ۵ رشته همگانی در بخش آقایان و بانوان در این هیأت فعال است.

مرادی با اذعان به اینکه هیات معلولان و جانبازان در جهت ورزش های قهرمانی تلاش می کنداضافه کرد: هیأت جانبازان و معلولان به اندازه همه هیأت‌ها ی ورزشی  به مسابقات آسیایی ورزشکار اعزام کرده است.

وی یاد آورشد: سال گذشته ۳۶ ورزشکار معلول استان زنجان به تیم‌های ملی دعوت شدند و  از این تعداد ۲۸  ورزشکار در مسابقات برون مرزی ۲۵ مدال کسب کردند.

رئیس هیأت جانبازان و معلولان استان زنجان ادامه داد: بیش از ۷۵۰  ورزشکار سازمان یافته و حدود ۴۰ کادر ورزشیدر این هیأت حضور دارند.

بخشنامه حمایت از معلولین و جانبازان اجرا نمی شود

در ادامه کمال عشق مسئول فنی هیات جانبازان و معلولان استان زنجان با اشاره به اینکه  بخشنامه حمایت از معلولین و جانبازان در استان اجرا نمی شود گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی بخشنامه ای با امضا رئیس جمهور بمنظور  تامین ایاب و ذهاب،مناسب سازی،ورزش معلولان و جانبازان و... بربرخی از ارگانها از جمله شورا و شهرداری تکلیف کرده است که در استان اجرا نمی شود.

عشق افزود:با اجرای  این بخشنامه ۵۰درصد مشکلات جامعه معلولین و جانبازان مرتفع خواهد شد.

وی گفت: طی سال گذشته اتوبوس مخصوص معلولین رونمایی شد ولی متاسفانه این وعده شورا و شهرداری نیز تاکنون محقق نشده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.